This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870747%21RIV14-MSM-28120___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870747%21RIV14-MSM-28120___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
This paper presents a new paradigm of creative economics which did not get clear theoretical definition yet. For this reason the work gives its own concept of creative economics presenting creative economics as a next step in the growth theory that is on the basis of new social changes enriched by socio-cultural and urban aspect. Subsequently, the paper analyses with the contribution of new creative index influence of creativity on development of regions in transformation economies (Slovakia) in comparison with developed countries (Germany). At the end there is proof of the fact that creativity is not the foothold of so called catch-up effect and the emerging economies had better infer from absolute figures, consequently use the comparative advantages and create the situations that will support their economic success based on mass production and copying of effective innovations from developed countries. Tato práce prezentuje nové paradigma kreativní ekonomie, které do dnešní doby nedostalo jednoznačné teoretické vymezení. Z tohoto důvodu práce v úvodu předkládá své vlastní pojetí kreativní ekonomiky, prezentující kreativní ekonomii jako další krok v růstové teorii, kterou na základě nových společenských změn obohacuje o společensko-kulturní a urbanistický aspekt. Následně práce zkoumá, s využitím Nového kreativního indexu, vliv kreativity na rozvoj regionů v transformujících se ekonomikách (Slovensko) v porovnání s rozvinutými zeměmi (Německo). Ve výsledku je prokázáno, že kreativita není nosným bodem tzv. catch-up efektu a transformující ekonomiky by měly raději vycházet z absolutních čísel, nadále využívat komparativní výhody a vytvářet instituce, které budou podporovat jejich hospodářský úspěch postavený na masové produkci a kopírování efektivních inovací z rozvinutých zemí. Tato práce prezentuje nové paradigma kreativní ekonomie, které do dnešní doby nedostalo jednoznačné teoretické vymezení. Z tohoto důvodu práce v úvodu předkládá své vlastní pojetí kreativní ekonomiky, prezentující kreativní ekonomii jako další krok v růstové teorii, kterou na základě nových společenských změn obohacuje o společensko-kulturní a urbanistický aspekt. Následně práce zkoumá, s využitím Nového kreativního indexu, vliv kreativity na rozvoj regionů v transformujících se ekonomikách (Slovensko) v porovnání s rozvinutými zeměmi (Německo). Ve výsledku je prokázáno, že kreativita není nosným bodem tzv. catch-up efektu a transformující ekonomiky by měly raději vycházet z absolutních čísel, nadále využívat komparativní výhody a vytvářet instituce, které budou podporovat jejich hospodářský úspěch postavený na masové produkci a kopírování efektivních inovací z rozvinutých zemí.
dcterms:title
Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu Comparison of Developed and Transformation Economy Systems from the Perspective of Creative Economics with the Contribution of New Creative Index Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
skos:prefLabel
Comparison of Developed and Transformation Economy Systems from the Perspective of Creative Economics with the Contribution of New Creative Index Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
skos:notation
RIV/70883521:28120/13:43870747!RIV14-MSM-28120___
n10:predkladatel
n18:orjk%3A28120
n6:aktivita
n17:V
n6:aktivity
V
n6:cisloPeriodika
1
n6:dodaniDat
n7:2014
n6:domaciTvurceVysledku
n9:7989342 n9:2715805
n6:druhVysledku
n13:J
n6:duvernostUdaju
n16:S
n6:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n6:idSjednocenehoVysledku
82995
n6:idVysledku
RIV/70883521:28120/13:43870747
n6:jazykVysledku
n11:cze
n6:klicovaSlova
Creativity, New Creative Index, emerging countries, catch-up effect, Industrial Revolution, ICT
n6:klicoveSlovo
n8:emerging%20countries n8:catch-up%20effect n8:ICT n8:Creativity n8:Industrial%20Revolution n8:New%20Creative%20Index
n6:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n6:kontrolniKodProRIV
[EC03B1A9A5C4]
n6:nazevZdroje
Scientia et Societas
n6:obor
n12:AH
n6:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n6:pocetTvurcuVysledku
2
n6:rokUplatneniVysledku
n7:2013
n6:svazekPeriodika
IX
n6:tvurceVysledku
Kloudová, Jitka Chwaszcz, Ondřej
s:issn
1801-7118
s:numberOfPages
13
n15:organizacniJednotka
28120