This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43865735%21RIV12-MSM-28120___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43865735%21RIV12-MSM-28120___
rdf:type
n4:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Advertising is an integral part of the media culture of each nation. Advertising reflects the culture of a nation and a nation's culture is also reflected in advertising. Advertising educates. Firstly, advertising educates of social conscience, responsible behavior, empathy, respect, principles of healthy food, but secondly, advertising educates of disrespect (to age, to authorities), excessive consumerism, excessive consumption of drugs, the financial illiteracy, etc. The aim of article is to present the basic directions of influence of advertising and to point out the main ethical problems of human interaction advertising. Reklama je nedílnou součástí mediální kultury každého národa. Reklama odráží kulturu národa a také kultura národa se odráží v reklamě. Reklama vychovává. Na jedné straně vychovává k sociálnímu cítění, zodpovědnému chování, empatii, úctě, k zásadám zdravého stravování, ale na druhé straně také k neúctě (ke stáří, k autoritám), k nadměrnému konzumu, k nadměrné konzumaci léků, k finanční negramotnosti apod. Cílem článku je prezentovat základní směry působení reklamy a poukázat na hlavní etické problémy působení reklamy na člověka. Reklama je nedílnou součástí mediální kultury každého národa. Reklama odráží kulturu národa a také kultura národa se odráží v reklamě. Reklama vychovává. Na jedné straně vychovává k sociálnímu cítění, zodpovědnému chování, empatii, úctě, k zásadám zdravého stravování, ale na druhé straně také k neúctě (ke stáří, k autoritám), k nadměrnému konzumu, k nadměrné konzumaci léků, k finanční negramotnosti apod. Cílem článku je prezentovat základní směry působení reklamy a poukázat na hlavní etické problémy působení reklamy na člověka.
dcterms:title
I reklama vychovává Advertising educates I reklama vychovává
skos:prefLabel
Advertising educates I reklama vychovává I reklama vychovává
skos:notation
RIV/70883521:28120/11:43865735!RIV12-MSM-28120___
n4:predkladatel
n13:orjk%3A28120
n3:aktivita
n14:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n12:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n15:1741748
n3:druhVysledku
n5:O
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
203255
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/11:43865735
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
Culture, Ethics, People Behavior, Education
n3:klicoveSlovo
n8:Education n8:Ethics n8:People%20Behavior n8:Culture
n3:kontrolniKodProRIV
[CCC26D3F7469]
n3:obor
n7:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n3:tvurceVysledku
Staňková, Pavla
n16:organizacniJednotka
28120