This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508320%21RIV10-MSM-28120___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508320%21RIV10-MSM-28120___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Ethics as the system of moral values is conditioned to many aspects. The main aspects are especially: the percept of law each other country, attitude of the public, customers and organizations and conduct of individuals. The basic ethical aspect of advertising is presenting the true and complete information about the product that is being introduced. Ethics in advertising is impossible to restrict by legal regulations, therefore the market uses as the main tool self-regulation. The contribution is oriented on the determination of the position of ethics in the advertising, presents the ethics aspects of the advertising and introduces tools and possibilities of solution to ethical problems in advertising. Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě. Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě.
dcterms:title
Etické řízení reklamy Ethical management of advertising Etické řízení reklamy
skos:prefLabel
Etické řízení reklamy Etické řízení reklamy Ethical management of advertising
skos:notation
RIV/70883521:28120/09:63508320!RIV10-MSM-28120___
n3:aktivita
n14:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n9:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n12:1741748
n3:druhVysledku
n6:J
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
313649
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/09:63508320
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
Ethics; advertising; ethical management of advertising; Ethics Code
n3:klicoveSlovo
n4:Ethics%20Code n4:Ethics n4:ethical%20management%20of%20advertising n4:advertising
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[9A87F69620E4]
n3:nazevZdroje
Marketing a komunikace
n3:obor
n5:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2009
n3:svazekPeriodika
XIX
n3:tvurceVysledku
Staňková, Pavla
s:issn
1211-5622
s:numberOfPages
3
n15:organizacniJednotka
28120