This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507738%21RIV09-MSM-28120___/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507738%21RIV09-MSM-28120___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping. Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping. Mystery shopping je výzkumná metoda, jejíž princip vychází z tzv. utajeného nákupu, pomocí kterého je zjišťována úroveň prodeje a připravenost jednotlivých prodejních míst nebo pracovníků na příchod či telefonické oslovení potenciálním zákazníkem. Během výzkumu se sleduje nejen chování prodejců, ale rovněž i doba čekání, srozumitelnost, forma a provedení nabídky, interiér, atmosféra, vzhled a upravenost prodejce a další jevy, které ovlivňují úspěšnost prodejního procesu. V úvodu článek charakterizuje pojem mystery shopping a prezentuje 3 základní fáze procesu mystery shoppingu. V samostatné kapitole jsou uvedeny základní výhody a nevýhody mystery shoppingu v procesu zajišťování kvalitní péče o zákazníky u firem poskytujících služeb. V druhé části článku je zdůrazněna úloha etického kodexu jako základního nástroje profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu.
dcterms:title
Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping Etický kodex jako nástroj profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
skos:prefLabel
Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping Etický kodex jako nástroj profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
skos:notation
RIV/70883521:28120/08:63507738!RIV09-MSM-28120___
n3:aktivita
n20:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n4:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n10:1741748
n3:druhVysledku
n15:D
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
366581
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/08:63507738
n3:jazykVysledku
n14:eng
n3:klicovaSlova
Mystery Shopping; Mystery Coaching; Ethics Code
n3:klicoveSlovo
n17:Mystery%20Coaching n17:Mystery%20Shopping n17:Ethics%20Code
n3:kontrolniKodProRIV
[2FB9E546A8C1]
n3:mistoKonaniAkce
Zlín
n3:mistoVydani
Zlín
n3:nazevZdroje
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
n3:obor
n8:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2008
n3:tvurceVysledku
Staňková, Pavla
n3:typAkce
n19:WRD
n3:zahajeniAkce
2008-04-10+02:00
s:numberOfPages
1
n13:hasPublisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
n12:isbn
978-80-7318-663-0
n11:organizacniJednotka
28120