This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507701%21RIV09-MSM-28120___/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507701%21RIV09-MSM-28120___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Ethics as the system of moral values is conditioned to many aspects. The main aspects are especially: the percept of law each other country, attitude of the public, customers and organizations and conduct of individuals. The basic ethical aspect of advertising is presenting the true and complete information about the product that is being introduced. The contribution is oriented on the determination of the position of ethics in the marketing, presents the ethics aspects of the marketing research and advertising and introduces tools and possibilities of solution to ethical problems in advertising. Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě. Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem marketingu je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v marketingu, prezentuje etické aspekty marketingového výzkumu a reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě.
dcterms:title
Etika a marketingový management Ethics and Marketing Management Etika a marketingový management
skos:prefLabel
Ethics and Marketing Management Etika a marketingový management Etika a marketingový management
skos:notation
RIV/70883521:28120/08:63507701!RIV09-MSM-28120___
n3:aktivita
n14:Z
n3:aktivity
Z(MSM 265300021)
n3:dodaniDat
n15:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n12:1741748
n3:druhVysledku
n4:C
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
366610
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/08:63507701
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Marketing; Ethics; Marketing Research; Advertising
n3:klicoveSlovo
n11:Advertising n11:Ethics n11:Marketing n11:Marketing%20Research
n3:kontrolniKodProRIV
[8FE5C85FB70A]
n3:mistoVydani
Prešov
n3:nazevZdroje
Etika v manažmente
n3:obor
n7:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
200
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n15:2008
n3:tvurceVysledku
Staňková, Pavla
n3:zamer
n17:MSM%20265300021
s:numberOfPages
23
n8:hasPublisher
Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
n6:isbn
978-80-8068-813-4
n19:organizacniJednotka
28120