This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768%21RIV09-MSM-28120___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768%21RIV09-MSM-28120___
rdf:type
n4:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
%22Hodnota osoby-organizace je kongruence na osobní přesvědčení a hodnoty, s kulturou, norem a hodnot organizace.%22 A firemní kultury je kombinace hodnot a vlastností, které definují organizaci. Je vliv na způsob, jak zaměstnance se vztahují k sobě navzájem, k zákazníkům, akcionářům a obchodním partnerům. Je disky chování zaměstnanců a sjednocuje kolem sdílený soubor hodnot. To může odvolat zaměstnance na výkonu a zlepšení jejich pracovního prostředí. Jako strategické obchodní nástroj, osoba-organizaci hodnoty zapadají, hraje důležitou roli v oblasti lidských zdrojů funkce [HR] v organizačním řízení. Společnosti se silným, které jsou zaměřeny na potřeby svých obvodů, mají důležitou výhodu nad těmi, bez těchto hodnot. Společnosti musejí pravidelně brát jejich organizace, aby bylo zajištěno, že budou mít jasný pocit, kdo jsou, co znamenají a jaké chování svých lidí musí mít pro podnik, pokud chce být úspěšný. V rostoucím počtu organizací, lidské zdroje jsou v současné době vnímána jako zdroj konk %22Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization.%22 A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the %22Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization.%22 A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the
dcterms:title
Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
skos:prefLabel
Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
skos:notation
RIV/70883521:28120/07:63507768!RIV09-MSM-28120___
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n9:2009
n3:domaciTvurceVysledku
Ambagahakande Gamaralalage, Kusuma Wijeshinghe
n3:druhVysledku
n11:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
441038
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/07:63507768
n3:jazykVysledku
n14:eng
n3:klicovaSlova
Person-organization value fit; Organizational culture; Human resources
n3:klicoveSlovo
n5:Human%20resources n5:Organizational%20culture n5:Person-organization%20value%20fit
n3:kontrolniKodProRIV
[DFC8199E254C]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
MendelNet 2007
n3:obor
n13:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2007
n3:tvurceVysledku
Ambagahakande Gamaralalage, Kusuma Wijeshinghe
n3:typAkce
n10:WRD
n3:zahajeniAkce
2007-11-28+01:00
s:numberOfPages
1
n7:hasPublisher
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
n19:isbn
978-80-903966-6-1
n16:organizacniJednotka
28120