This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n9https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011%21RIV06-MSM-28120___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011%21RIV06-MSM-28120___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background, to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form, but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too. V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů. V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
dcterms:title
Stories as a Tool of Management Development Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
skos:prefLabel
Stories as a Tool of Management Development Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
skos:notation
RIV/70883521:28120/05:63503011!RIV06-MSM-28120___
n3:strany
169-176
n3:aktivita
n17:Z
n3:aktivity
Z(MSM 265300021)
n3:dodaniDat
n7:2006
n3:domaciTvurceVysledku
n16:2488051
n3:druhVysledku
n4:D
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
538353
n3:idVysledku
RIV/70883521:28120/05:63503011
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background; to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form; but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too.
n3:klicoveSlovo
n15:but%20mostly%20it%20is%20not%20possible.%20In%20this%20case%20stories%20are%20useful%20tools.%20They%20enable%20to%20transfer%20tacit%20knowledge%20without%20the%20need%20of%20direct%20explication.%20In%20this%20paper%20the%20attention%20is%20just%20paid%20to%20tacit%20knowledge%20and%20its%20handing%20through%20stories.%20The%20author%20is%20thinking%20about%20the%20use%20of%20stories%20by%20management%20development%20too. n15:The%20importance%20of%20people%23s%20knowledge%20for%20competitive%20advantage%20is%20discussed%20quite%20often%20at%20present.%20The%20researchers%23%20attention%20is%20paid%20to%20tacit%20knowledge%20too.%20Tacit%20knowledge%20is%20supposed%20to%20be%20very%20significant%20for%20our%20success.%20It%20enables%20people%20to%20adapt%20to%20their%20background n15:to%20find%20out%20the%20key%20principles%20that%20are%20important%20for%20function%20of%20the%20system%20and%20to%20act%20in%20an%20appropriate%20way.%20A%20part%20of%20tacit%20knowledge%20is%20possible%20to%20transfer%20into%20explicit%20form
n3:kontrolniKodProRIV
[2FCAD3BAFBF6]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Plzeň
n3:nazevZdroje
Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT
n3:obor
n6:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2005
n3:tvurceVysledku
Matošková, Jana
n3:typAkce
n14:CST
n3:zahajeniAkce
2005-01-01+01:00
n3:zamer
n18:MSM%20265300021
s:numberOfPages
7
n5:hasPublisher
Sdružení EVIDA Plzeň
n9:isbn
80-86596-67-2
n21:organizacniJednotka
28120