This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21630%2F09%3A11156496%21RIV09-GA0-21630___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21630%2F09%3A11156496%21RIV09-GA0-21630___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek se zaměřuje na myslitelsko vychovatelský odkaz Komenského k aktuálnímu pedagogickému odvětví - sociální pedagogice. Vnímá Komenského jako jednoho z vůdčích zjevů, které přispěly k pozdějšímu konstituování samostatného vědního oboru sociální pedagogika, jejímž předmětem zkoumání je sociální (prosociální) výchova. Příspěvek mapuje, v čem spočívá přínos Komenského k rozvoji sociální pedagogiky. Spatřuje ho v několika oblastech: a) v pojetí vzdělávání jako nástroje sociálního vývoje; b) ve zdůraznění pojetí školy jako sociálního útvaru přispívajícího k sociálnímu učení (význam vrstevnických vztahů; vztahu učitele a žákovské komunity); c) v pojetí pansofisticko vychovatelského jako nástroje sociálního sjednocování a mezinárodního dorozumívání; d) v pojetí sociální tvořivosti; e) v uskutečňování záměrů Komenského v současné výchovně vzdělávací praxi. Příspěvek se zaměřuje na myslitelsko vychovatelský odkaz Komenského k aktuálnímu pedagogickému odvětví - sociální pedagogice. Vnímá Komenského jako jednoho z vůdčích zjevů, které přispěly k pozdějšímu konstituování samostatného vědního oboru sociální pedagogika, jejímž předmětem zkoumání je sociální (prosociální) výchova. Příspěvek mapuje, v čem spočívá přínos Komenského k rozvoji sociální pedagogiky. Spatřuje ho v několika oblastech: a) v pojetí vzdělávání jako nástroje sociálního vývoje; b) ve zdůraznění pojetí školy jako sociálního útvaru přispívajícího k sociálnímu učení (význam vrstevnických vztahů; vztahu učitele a žákovské komunity); c) v pojetí pansofisticko vychovatelského jako nástroje sociálního sjednocování a mezinárodního dorozumívání; d) v pojetí sociální tvořivosti; e) v uskutečňování záměrů Komenského v současné výchovně vzdělávací praxi. The Contribution sight to thinker-pedagogical legacy of Comenius to actual pedagogic sector, by which is social pedagogy. The Perception of Comenius personality as one leading figure, which contributed to further constitution separate sector of science - social pedagogy, item whose research is social (pro-social) education. The Contribution is observing the Comenius acquisition for development of the social pedagogy, namely into areas: a) education at the instrument social making; b) accent conception of school as social formation, which support at the social teaching (significance of peer relation; the relations of teacher and scholastic community); c) pansofistic educational conception as the instrument of social integrate and international intercommunication; d) the conception of the social creativity; e) realization of Comenius contemplations upon contemporary pedagogic and educational working experience.
dcterms:title
Odkaz Komenského sociální pedagogice Odkaz Komenského sociální pedagogice The Legacy of Johannes Amos Comenius to the social pedagogy
skos:prefLabel
The Legacy of Johannes Amos Comenius to the social pedagogy Odkaz Komenského sociální pedagogice Odkaz Komenského sociální pedagogice
skos:notation
RIV/68407700:21630/09:11156496!RIV09-GA0-21630___
n3:aktivita
n19:P
n3:aktivity
P(GA406/06/1414)
n3:dodaniDat
n13:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n12:2779102 n12:4353889
n3:druhVysledku
n9:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
331055
n3:idVysledku
RIV/68407700:21630/09:11156496
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
pedagogy; social pedagogy; social making; social teaching
n3:klicoveSlovo
n10:social%20teaching n10:pedagogy n10:social%20making n10:social%20pedagogy
n3:kontrolniKodProRIV
[02ADBD3DB5E6]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Historie č. sv.
n3:nazevZdroje
Jan Amos Komenský. Odkaz kultuře vzdělávání
n3:obor
n20:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
827
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n6:GA406%2F06%2F1414
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2009
n3:tvurceVysledku
Škrabal, Milan Semrád, Jiří
s:numberOfPages
10
n14:hasPublisher
ACADEMIA, nakladatelství AV ČR
n5:isbn
978-80-200-1700-0
n17:organizacniJednotka
21630