This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n8https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21340%2F07%3A04134995%21RIV08-MSM-21340___/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21340%2F07%3A04134995%21RIV08-MSM-21340___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Use of High Strength Steels in car industry enables decreasing of part's cross-section and thus leads to the significant decrease in the weight of the car, fuel consumption and increase in safety level of the car crew. Mechanical behaviour of material during static loading under laboratory conditions can significantly differ from the dynamic loading during a collision or crash-test. Car manufacturers focus on the materials with high static strength and capability of absorbing impact energy during the crash. Our effort was focused on the applicability of measurement of fracture and impact toughness of thin sheets. This procedure has not been so far standardized within the car industry. Use of High Strength Steels in car industry enables decreasing of part's cross-section and thus leads to the significant decrease in the weight of the car, fuel consumption and increase in safety level of the car crew. Mechanical behaviour of material during static loading under laboratory conditions can significantly differ from the dynamic loading during a collision or crash-test. Car manufacturers focus on the materials with high static strength and capability of absorbing impact energy during the crash. Our effort was focused on the applicability of measurement of fracture and impact toughness of thin sheets. This procedure has not been so far standardized within the car industry. Použití vysokopevnostních ocelí v automobilovém průmyslu umožňuje díky zmenšení nosného průřezu součástí konstrukce výrazné snížení jak hmotnosti automobilu, tak spotřeby pohonných hmot, při současném zvýšení bezpečnosti osádky. Chování materiálu při statickém namáhání v laboratoři se může výrazně lišit od dynamického zatěžování během nárazu nebo crash-testu. Snahou výrobců automobilů je použití materiálů s vysokou statickou pevností a zároveň schopností absorpce velkého množství nárazové energie během srážky. Naší snahou bylo ověření možností aplikace metody měření lomové a vrubové houževnatosti tenkých plechů, které pro tyto materiály nebylo dosud normalizováno.
dcterms:title
Fracture Behaviour of High Strength Steel Sheets Lomově mechanické charakteristiky vysokopevnostních plechů Fracture Behaviour of High Strength Steel Sheets
skos:prefLabel
Fracture Behaviour of High Strength Steel Sheets Fracture Behaviour of High Strength Steel Sheets Lomově mechanické charakteristiky vysokopevnostních plechů
skos:notation
RIV/68407700:21340/07:04134995!RIV08-MSM-21340___
n4:strany
92;95
n4:aktivita
n21:Z
n4:aktivity
Z(MSM6840770021)
n4:dodaniDat
n17:2008
n4:domaciTvurceVysledku
n11:2916614 n11:8624402 n11:2644657
n4:druhVysledku
n12:D
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
422481
n4:idVysledku
RIV/68407700:21340/07:04134995
n4:jazykVysledku
n13:eng
n4:klicovaSlova
Charpy impact test; ductile-to-brittle transition; fractography; fracture toughness; high strength steels sheets
n4:klicoveSlovo
n7:fractography n7:Charpy%20impact%20test n7:ductile-to-brittle%20transition n7:high%20strength%20steels%20sheets n7:fracture%20toughness
n4:kontrolniKodProRIV
[84F555F097CC]
n4:mistoKonaniAkce
Žilina - Súľov
n4:mistoVydani
Žilina
n4:nazevZdroje
Proc. of SEMDOK 2007
n4:obor
n15:JG
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n4:pocetTvurcuVysledku
4
n4:rokUplatneniVysledku
n17:2007
n4:tvurceVysledku
Haušild, Petr Bensch, Jan Sláma, J. Mušálek, Radek
n4:typAkce
n14:WRD
n4:zahajeniAkce
2007-01-25+01:00
n4:zamer
n9:MSM6840770021
s:numberOfPages
4
n19:hasPublisher
Žilinská univerzita v Žiline
n8:isbn
978-80-8070-639-5
n16:organizacniJednotka
21340