This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21240%2F11%3A00184135%21RIV12-MSM-21240___/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n3http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21240%2F11%3A00184135%21RIV12-MSM-21240___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Při zkoušce z matematické logiky na vysoké škole jsou studenti často schopni prohlásit zjevně logicky správnou úvahu, jejíž správnost je zřejmá i dětem ze základních škol, za chybnou a naopak. Proč? Zvykli si totiž úlohy formalizovat, provést naučený postup důkazu, ale stačí malá chyba (zapomenout opsat negaci..), aby došli k nesprávnému výsledku. Vlastním úsudkem si již výsledek nezkontrolují. Tato zkušenost se týká technické vysoké školy, na vysokých školách mate- maticky zaměřených se matematická logika vyučuje jiným způsobem. Při zkoušce z matematické logiky na vysoké škole jsou studenti často schopni prohlásit zjevně logicky správnou úvahu, jejíž správnost je zřejmá i dětem ze základních škol, za chybnou a naopak. Proč? Zvykli si totiž úlohy formalizovat, provést naučený postup důkazu, ale stačí malá chyba (zapomenout opsat negaci..), aby došli k nesprávnému výsledku. Vlastním úsudkem si již výsledek nezkontrolují. Tato zkušenost se týká technické vysoké školy, na vysokých školách mate- maticky zaměřených se matematická logika vyučuje jiným způsobem. When examined in mathematical logic, many students state that a consid- eration, which correctness is apparent to primary school children, is incorrect. WHY? They are used to formalize sentences and use some method of proof. If a small mistake appears (a forgotten negation symbol.), their result will be incorrect. They are not used to check it with their own thinking. This experience comes from a technical univesity, mathematical logic is taught in another way at mathematical oriented universities.
dcterms:title
Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky How not to lose common sense when formalizing in mathematical logic lessons
skos:prefLabel
Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky How not to lose common sense when formalizing in mathematical logic lessons
skos:notation
RIV/68407700:21240/11:00184135!RIV12-MSM-21240___
n15:predkladatel
n17:orjk%3A21240
n6:aktivita
n20:V
n6:aktivity
V
n6:dodaniDat
n12:2012
n6:domaciTvurceVysledku
n21:4942043
n6:druhVysledku
n14:D
n6:duvernostUdaju
n19:S
n6:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n6:idSjednocenehoVysledku
206099
n6:idVysledku
RIV/68407700:21240/11:00184135
n6:jazykVysledku
n18:cze
n6:klicovaSlova
Logic; didactics; teaching; formula; logical consequence; semantic tree method; resolution; formalisation
n6:klicoveSlovo
n9:Logic n9:resolution n9:teaching n9:formalisation n9:didactics n9:semantic%20tree%20method n9:formula n9:logical%20consequence
n6:kontrolniKodProRIV
[C945B0DF36AF]
n6:mistoKonaniAkce
Brno
n6:mistoVydani
Brno
n6:nazevZdroje
7. konference o matematice a fyzice na vysokých školách technických
n6:obor
n7:BA
n6:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n6:pocetTvurcuVysledku
1
n6:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n6:tvurceVysledku
Nollová, Marta
n6:typAkce
n16:EUR
n6:zahajeniAkce
2011-09-22+02:00
s:numberOfPages
8
n11:hasPublisher
Univerzita obrany
n10:isbn
978-80-7231-818-6
n3:organizacniJednotka
21240