This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00201263%21RIV13-MSM-21230___/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00201263%21RIV13-MSM-21230___
rdf:type
n21:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://starnuti2012.cz/rep/sbornik.pdf
dcterms:description
Human aging leads to a gradual decrease of motor and cognitive skills. There arises changes it the ability to perceive stimuli from the environment and respond to them appropriately. If a senior is at home alone for most of the time due to reduced physical performance, then there become less and less stimuli forcing him to use cognitive functions sufficiently. Therefore, we are searching for some new stimulation methods, e.g. in a form of computer games for training cognitive activities. Created exercises can be divided into 3 groups: the first consists of basic math or language tasks, the second offers a variety of puzzles, crosswords etc. and the last one contains games, which don't put demands on memory, rather than on logical thinking (e.g. Sudoku). The exercises must be reasonably complex and respect user's current level, in order to be attractive and helpful. It varies in time: short-term fluctuation is associated with tiredness and long-term corresponds to a degree of cognitive deficit. Tasks must adapt its difficulty. Here we can use some algorithms of A.I., which will create a user model and then apply it to design a task of an appropriate complexity. With a using of exercises can be detected and recorded long-term individual progress of level of sensory activities, which helps to an objective diagnosis. The post will describe several prototype exercises and games and a way how they are being used experimentally in institutions assisting persons with handicaps or after stroke. Stárnutí člověka vede k postupnému snižování výkonnosti v oblasti motorických i kognitivních činností. Mění se schopnost vnímat podněty z okolí a vhodně na ně reagovat. Pokud je senior většinu doby doma sám díky snížené fyzické výkonnosti, začnou mu chybět i podněty nutící jej používat kognitivní funkce. Proto se hledají nové dostupné stimulační postupy, např. ve formě vhodných počítačových her pro trénování kognitivních činností. Aby byly úlohy pro uživatele zajímavé, musí být přiměřeně složité a respektovat jeho aktuální úroveň. Ta vykazuje různé výkyvy: krátkodobé, související s únavou, a dlouhodobé, odpovídající stupni kognitivního deficitu. Úlohy tedy musí přizpůsobovat svou obtížnost aktuálnímu stavu člověka. Zde lze využít algoritmů umělé inteligence, které si vytvoří model uživatele a použijí jej k návrhu zadání vhodné složitosti. Díky používání vytvořených úloh lze detekovat a dlouhodobě zaznamenávat individuální průběh úrovně smyslové aktivity, což přispěje i k objektivní diagnostice. Příspěvek popíše několik prototypových úloh/her a to, jak jsou experimentálně využívány v institucích pomáhajícím osobám s různými handicapy nebo po mozkových příhodách. Stárnutí člověka vede k postupnému snižování výkonnosti v oblasti motorických i kognitivních činností. Mění se schopnost vnímat podněty z okolí a vhodně na ně reagovat. Pokud je senior většinu doby doma sám díky snížené fyzické výkonnosti, začnou mu chybět i podněty nutící jej používat kognitivní funkce. Proto se hledají nové dostupné stimulační postupy, např. ve formě vhodných počítačových her pro trénování kognitivních činností. Aby byly úlohy pro uživatele zajímavé, musí být přiměřeně složité a respektovat jeho aktuální úroveň. Ta vykazuje různé výkyvy: krátkodobé, související s únavou, a dlouhodobé, odpovídající stupni kognitivního deficitu. Úlohy tedy musí přizpůsobovat svou obtížnost aktuálnímu stavu člověka. Zde lze využít algoritmů umělé inteligence, které si vytvoří model uživatele a použijí jej k návrhu zadání vhodné složitosti. Díky používání vytvořených úloh lze detekovat a dlouhodobě zaznamenávat individuální průběh úrovně smyslové aktivity, což přispěje i k objektivní diagnostice. Příspěvek popíše několik prototypových úloh/her a to, jak jsou experimentálně využívány v institucích pomáhajícím osobám s různými handicapy nebo po mozkových příhodách.
dcterms:title
I v pokročilém věku stále v postřehu I v pokročilém věku stále v postřehu Still Keen Even in Advanced Age
skos:prefLabel
I v pokročilém věku stále v postřehu Still Keen Even in Advanced Age I v pokročilém věku stále v postřehu
skos:notation
RIV/68407700:21230/12:00201263!RIV13-MSM-21230___
n21:predkladatel
n22:orjk%3A21230
n4:aktivita
n11:R
n4:aktivity
R
n4:dodaniDat
n10:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n8:5692121 n8:7355521
n4:druhVysledku
n7:D
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
140171
n4:idVysledku
RIV/68407700:21230/12:00201263
n4:jazykVysledku
n19:cze
n4:klicovaSlova
Cognitive Training; Game; Exercise; Logical Thinking; Model; Artificial Intelligence
n4:klicoveSlovo
n5:Artificial%20Intelligence n5:Model n5:Game n5:Logical%20Thinking n5:Cognitive%20Training n5:Exercise
n4:kontrolniKodProRIV
[ED55DF6B0EB3]
n4:mistoKonaniAkce
Praha
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevZdroje
Stárnutí 2012
n4:obor
n13:JC
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2012
n4:tvurceVysledku
Strašrybka, Tibor Novák, Petr
n4:typAkce
n6:CST
n4:zahajeniAkce
2012-10-26+02:00
s:numberOfPages
7
n15:hasPublisher
Psychiatrické centrum Praha
n18:isbn
978-80-87142-20-2
n20:organizacniJednotka
21230