This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00186963%21RIV12-MSM-21230___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00186963%21RIV12-MSM-21230___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejen vzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky. The paper describes basic terminology and concepts behind multimodal interaction in terms of e-learning domain. Multimodal interaction employs various human senses to control computers. Recent devices, modern technologies and algorithms offer sufficient computational resources for new and novel ways of interaction. It has been repeatedly proven that the combination of multiple modes brings higher efficiency and many other advantages over using single modality. Abilities of various modalities are discussed not only with respect to the needs of handicapped users but also with respect to the environment and subject of education. Available devices and software tools for multimodal education support are presented including our innovative multimodal web browser. Integration of multimodal interaction to e-learning is also addressed. Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejen vzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky.
dcterms:title
Multimodal Interaction in E-learning Multimodální interakce v oblasti e-learningu Multimodální interakce v oblasti e-learningu
skos:prefLabel
Multimodální interakce v oblasti e-learningu Multimodální interakce v oblasti e-learningu Multimodal Interaction in E-learning
skos:notation
RIV/68407700:21230/11:00186963!RIV12-MSM-21230___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A21230
n3:aktivita
n17:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n4:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n6:4797787 n6:3414124 n6:5059453
n3:druhVysledku
n13:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
214287
n3:idVysledku
RIV/68407700:21230/11:00186963
n3:jazykVysledku
n21:cze
n3:klicovaSlova
multimodal interaction; speech; voice control; gestures; e-learning
n3:klicoveSlovo
n9:voice%20control n9:multimodal%20interaction n9:gestures n9:speech n9:e-learning
n3:kontrolniKodProRIV
[7428F363E694]
n3:mistoKonaniAkce
Hradec Králové
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2011
n3:obor
n16:JC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2011
n3:tvurceVysledku
Zeman, Tomáš Hák, Roman Doležal, Jakub
n3:typAkce
n5:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-11-08+01:00
s:numberOfPages
6
n12:hasPublisher
Gaudeamus
n15:isbn
978-80-7435-153-2
n20:organizacniJednotka
21230