This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A03152773%21RIV09-MSM-21230___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A03152773%21RIV09-MSM-21230___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Prezentujeme originální přístup k redukci rozsahu prohledávání herního stromu s použitím znalostí reprezentovaných jako cíle jednotlivých hráčů na vyšší úrovni abstrakce. Algoritmus je založený na algoritmu maxn upraveném pro současné tahy, který prohledává jen větve herního stromu konzistentní se směřováním k některým z cílů. Algoritmus byt testován na simulaci realistického scénáře modelovaného jako rozsáhlá asymetrická hra. Získané experimentální výsledky ukazují schopnosti heuristiky založené na cílech, která umožňuje zredukovat prohledávaný prostor na zvládnutelnou velkost a i v komplexních doménách si zachovat vysokou kvalitu nalezených řešení. We present a novel approach to reducing adversarial search space by using background knowledge represented in the form of higher-level goals that players tend to pursue in the game. The algorithm is derived from a simultaneous-move modification of the maxn algorithm by only searching the branches of the game tree that are consistent with pursuing player's goals. The algorithm has been tested on a real-world-based scenario modelled as a large-scale asymmetric game. The experimental results obtained indicate the ability of the goal-based heuristic to reduce the search space to a manageable level even in complex domains while maintaining the high quality of resulting strategies. We present a novel approach to reducing adversarial search space by using background knowledge represented in the form of higher-level goals that players tend to pursue in the game. The algorithm is derived from a simultaneous-move modification of the maxn algorithm by only searching the branches of the game tree that are consistent with pursuing player's goals. The algorithm has been tested on a real-world-based scenario modelled as a large-scale asymmetric game. The experimental results obtained indicate the ability of the goal-based heuristic to reduce the search space to a manageable level even in complex domains while maintaining the high quality of resulting strategies.
dcterms:title
Prohledávaní herních stromů v složitých doménách s použitím heuristiky založené na cílech Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic
skos:prefLabel
Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic Prohledávaní herních stromů v složitých doménách s použitím heuristiky založené na cílech
skos:notation
RIV/68407700:21230/09:03152773!RIV09-MSM-21230___
n3:aktivita
n14:Z
n3:aktivity
Z(MSM6840770038)
n3:dodaniDat
n7:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n17:4394674 n17:2490013 n17:2595710 n17:8302537
n3:druhVysledku
n20:D
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
316547
n3:idVysledku
RIV/68407700:21230/09:03152773
n3:jazykVysledku
n21:eng
n3:klicovaSlova
game tree searc, adversarial planning; goal, background knowledge; complex domain
n3:klicoveSlovo
n4:goal n4:adversarial%20planning n4:complex%20domain n4:background%20knowledge n4:game%20tree%20searc
n3:kontrolniKodProRIV
[8D5ABAE6EE18]
n3:mistoKonaniAkce
Porto
n3:mistoVydani
Setúbal
n3:nazevZdroje
First International Conference on Agents and Artificial Intelligence, Proceedings
n3:obor
n6:JC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2009
n3:tvurceVysledku
Bošanský, Branislav Jakob, Michal Pěchouček, Michal Lisý, Viliam
n3:typAkce
n16:WRD
n3:zahajeniAkce
2009-01-19+01:00
n3:zamer
n18:MSM6840770038
s:numberOfPages
8
n15:hasPublisher
Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication
n13:isbn
978-989-8111-66-1
n19:organizacniJednotka
21230