This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03148949%21RIV09-MSM-21230___/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/licencniPoplatek/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiJinymSubjektem/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03148949%21RIV09-MSM-21230___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Aplikační výsledek představuje vytvoření virtuálního model s OpenGL vizualizací. Model je protějšek k reálnému fyzikálnímu výukovému modelu. Řídí se stejným PLC programem jak reálný model, avšak oproti němu má mnoho výhod. Studenti neztrácejí kontakt s realitou, protože pořád si mohou otestovat svá řešení na realitě, avšak na druhou stranu mohou část své práce s výhodou provést na virtuálním protějšku, který nabízí řadu možností navíc ve formě vracení se v čase a přehrávání záznamů. Současně šetří energie spotřebovanou v laboratoři a prodlužuje se životnost reálného modelu. Model tak nejen zlevňuje výuku, ale dělá i mnohem atraktivnější, protože studenti mohou své úkoly provádět doma v kterémkoliv čase bez cestování do školy. The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which is more illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school. The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which is more illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.
dcterms:title
Virtual model of the sorter of balls for distant education Virtuální model třídění míčků pro vzdálenou výuku Virtual model of the sorter of balls for distant education
skos:prefLabel
Virtual model of the sorter of balls for distant education Virtual model of the sorter of balls for distant education Virtuální model třídění míčků pro vzdálenou výuku
skos:notation
RIV/68407700:21230/08:03148949!RIV09-MSM-21230___
n3:aktivita
n8:P
n3:aktivity
P(2C06010)
n3:dodaniDat
n14:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n13:6019846 n13:6752764
n3:druhVysledku
n5:R
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
402738
n3:idVysledku
RIV/68407700:21230/08:03148949
n3:interniIdentifikace
K13135
n3:jazykVysledku
n10:eng
n3:klicovaSlova
Distant education; OpenGL; Virtual model
n3:klicoveSlovo
n4:OpenGL n4:Virtual%20model n4:Distant%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[ADB5C263C400]
n3:licencniPoplatek
n12:Z
n3:lokalizaceVysledku
WEB
n3:obor
n9:BC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n16:2C06010
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2008
n3:technickeParametry
C#.NET, OpenGL
n3:tvurceVysledku
Fiala, Ondřej Šusta, Richard
n3:vlastnik
n17:vlastnikVysledku
n3:vyuzitiJinymSubjektem
n18:A
n15:organizacniJednotka
21230