This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189551%21RIV14-MSM-21220___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189551%21RIV14-MSM-21220___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČR nestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí, a mobilní laboratoře pro dynamické měření imisí jsou příklady nových metodologií měření emisí. Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČR nestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí, a mobilní laboratoře pro dynamické měření imisí jsou příklady nových metodologií měření emisí. Emissions from internal combustion engines are one of the largest sources of air pollution, resulting in widespread and significant damage to human health. To reduce these emissions, notably in the light of rapidly increasing usage of motor vehicles in urban areas, modern engines are being increasingly equipped with sophisticated electronic controls and exhaust aftertreatment devices. While new vehicles tested in the laboratory typically show low emissions levels, this is not necessarily the case in everyday traffic. Gradual deterioration of components, mechanical and electrical malfunctions, highly transient operation, operation outside of the regime of the official test procedures, and other factors result in real-world emissions being higher than in the laboratory. Emissions in everyday operation can be measured by portable monitoring systems mounted inside the tested vehicle, while the vehicle is operated on the road or, in case of non-road and off-road equipment, in its normal environment. This is notably beneficial when the equipment, such as locomotives, airplanes, tug boats or bulldozers, cannot be easily tested in the laboratory.
dcterms:title
Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
skos:prefLabel
Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
skos:notation
RIV/68407700:21220/11:00189551!RIV14-MSM-21220___
n10:predkladatel
n14:orjk%3A21220
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(1M0568), P(CG912-058-520), P(ED2.1.00/03.0125)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n11:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n19:5758602
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
230971
n3:idVysledku
RIV/68407700:21220/11:00189551
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
Internal combustion engine; Emission; Particulate matter; Urban air quality; Vehicle emissions; Real-world emissions; Emissions factors; Off-cycle emissions; Aerosol; transportation
n3:klicoveSlovo
n8:Vehicle%20emissions n8:transportation n8:Emissions%20factors n8:Real-world%20emissions n8:Internal%20combustion%20engine n8:Particulate%20matter n8:Off-cycle%20emissions n8:Emission n8:Urban%20air%20quality n8:Aerosol
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[515DBB32F390]
n3:nazevZdroje
Ochrana ovzduší
n3:obor
n17:JT
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n4:ED2.1.00%2F03.0125 n4:CG912-058-520 n4:1M0568
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2011
n3:tvurceVysledku
Vojtíšek, Michal
s:issn
1211-0337
s:numberOfPages
8
n18:organizacniJednotka
21220