This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201567%21RIV13-GA0-21110___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201567%21RIV13-GA0-21110___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Ražba traťových tunelů metra probíhá poprvé v České republice s využitím moderních plnoprofilových tunelovacích strojů (technologie TBM). V souvislosti s ražbou byla řešena řada souvisejících technologií - např. doprava rubaniny, zásobování stroje segmenty ostění, materiál výplňové injektáže za rubem ostění, postup montáže a demontáže stroje ve stísněných podzemních prostorech, přesuny stroje předraženými stanicemi atd. Stavební postupy si vyžádaly určité změny projektu oproti původnímu zadání, čímž se stavební práce zjednodušily, byla umožněna vyšší rychlost výstavby, navíc je stavba šetrnější k životnímu prostředí. Zvláštní pozornost je věnována modernímu prefabrikovanému segmentovému ostění, které je charakteristické mimořádnou přesností výroby segmentů i jejich montáže. Na rozdíl od konvenčně ražených tunelů (technologie NRTM) bylo zapotřebí třeba provést návrh ostění v souladu s návrhem tunelovacího stroje, aby jednotlivé segmenty byly využity co nejefektivněji (při dodržení požadovaných podmínek spolehlivosti), aby cena výstavby zůstala v přijatelných mezích. S ohledem na značnou náročnost návrhu jednotlivých segmentů ostění, které jsou vyráběny ve velkém množství, byla patřičná pozornost věnována podrobné statické analýze doplněné řadou experimentů. Zatěžovací zkoušky byly prováděny na malých vzorcích (krychle a trámce), tak na prvcích skutečné velikosti, zkoušky byly doplněny nelineárními výpočty metodou konečných prvků. Dále je třeba zmínit vývoj ostění vyrobeného z betonu s rozptýlenou výztuží, jehož vhodnost pro budoucí využití byla úspěšně ověřena výstavbou zkušebního úseku. Ražba traťových tunelů metra probíhá poprvé v České republice s využitím moderních plnoprofilových tunelovacích strojů (technologie TBM). V souvislosti s ražbou byla řešena řada souvisejících technologií - např. doprava rubaniny, zásobování stroje segmenty ostění, materiál výplňové injektáže za rubem ostění, postup montáže a demontáže stroje ve stísněných podzemních prostorech, přesuny stroje předraženými stanicemi atd. Stavební postupy si vyžádaly určité změny projektu oproti původnímu zadání, čímž se stavební práce zjednodušily, byla umožněna vyšší rychlost výstavby, navíc je stavba šetrnější k životnímu prostředí. Zvláštní pozornost je věnována modernímu prefabrikovanému segmentovému ostění, které je charakteristické mimořádnou přesností výroby segmentů i jejich montáže. Na rozdíl od konvenčně ražených tunelů (technologie NRTM) bylo zapotřebí třeba provést návrh ostění v souladu s návrhem tunelovacího stroje, aby jednotlivé segmenty byly využity co nejefektivněji (při dodržení požadovaných podmínek spolehlivosti), aby cena výstavby zůstala v přijatelných mezích. S ohledem na značnou náročnost návrhu jednotlivých segmentů ostění, které jsou vyráběny ve velkém množství, byla patřičná pozornost věnována podrobné statické analýze doplněné řadou experimentů. Zatěžovací zkoušky byly prováděny na malých vzorcích (krychle a trámce), tak na prvcích skutečné velikosti, zkoušky byly doplněny nelineárními výpočty metodou konečných prvků. Dále je třeba zmínit vývoj ostění vyrobeného z betonu s rozptýlenou výztuží, jehož vhodnost pro budoucí využití byla úspěšně ověřena výstavbou zkušebního úseku. Excavation of new running tunnel for Prague metro is realised using modern tunnelling machines (technology TBM - Tunnel Boring Machine). Various related technologies had to be solved together with the excavation process such as transport of muck, supply of tunnel segments to the machine, grouting material, assembly and disassembly of the tunnelling machines in confined underground space, shifting of machines through the stations constructed in advance, etc. The construction techniques required some changes of the original project, which brought simplification of the construction process. Changes also allowed faster excavation progress, construction also becomed more friendly to the environment. Special attention is devoted to the modern precast segmental lining, which is characterized by extreme precision of segment production and installation. The lining design had to be coordinated with the design of machines, which is different in comparison to the conventional tunnelling (NATM technology). The individual segments should be utilized effectively (fulfilling all required reliability conditions) to keep construction cost within acceptable limits. Special attention was paid to the detailed structural analysis of segmental tunnel lining supplemented by a number of experiments. The reason was a significant demand on the segmental lining design caused by high number of produced segments. Both small smales (beams and cubes) and full size segments were tested in laboratory. realised experiments were accompanied by nonlinear calculations using the finite element method. We have also to mention the development of the segments generated from the steel fibre reinforced concrete (SFRC), their convenience for future utilization was successfully verified by construction of the test section in the realised tunnel.
dcterms:title
Excavation of Prague metro running tunnels using TBM technology Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM
skos:prefLabel
Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM Excavation of Prague metro running tunnels using TBM technology Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM
skos:notation
RIV/68407700:21110/12:00201567!RIV13-GA0-21110___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A21110
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(GAP104/10/2023)
n3:cisloPeriodika
6
n3:dodaniDat
n4:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7715730
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
164166
n3:idVysledku
RIV/68407700:21110/12:00201567
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
TBM; tunnel; segmental lining; SFRC; fibre reinforced concrete
n3:klicoveSlovo
n6:segmental%20lining n6:SFRC n6:fibre%20reinforced%20concrete n6:tunnel n6:TBM
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[CDDB75DA001E]
n3:nazevZdroje
BETON-technologie, konstrukce, sanace
n3:obor
n9:JN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n16:GAP104%2F10%2F2023
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:svazekPeriodika
12
n3:tvurceVysledku
Hilar, Matouš Šebesta, B. Pukl, R. Vítek, P.
s:issn
1213-3116
s:numberOfPages
9
n12:organizacniJednotka
21110