This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188611%21RIV12-GA0-21110___/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188611%21RIV12-GA0-21110___
rdf:type
skos:Concept n6:Vysledek
dcterms:description
Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikované segmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. Tunelové ostění bylo realizováno pomocí stříkaného vláknobetonu bez ocelových sítí a bez příhradových rámů. London Heathrow Airport is the busiest international airport in the world. New Terminal 5 was opened for public in 2008, construction of the new terminal included construction of several tunnels: Storm Water Outfall Tunnel (SWOT), Piccadilly Line Extension (PiccEx), Heathrow Express Extension (HExEx), and Airside Road Tunnel (ART). Tunnels SWOT, HExEx, and PiccEx were excavated using tunnel boring machines (shields), precast segmental lining generated from steel fibre reinforced concrete (SFRC) without traditional steel cages was used on all three projects. Segments were generated from fibre reinforced concrete with 30 kg/m3 of steel fibres, moreover polyprophylene fibres were added to concrete to increase fire resistance of the lining. Shafts, cross passages and access tunnels of tunnels for Terminal 5 were constructed concentionally using sprayed concrete lining (SCL) method LaserShellTM. The method has a single-shell lining, all sprayed concrete is a part of the impermeable final lining. The lining was generated from sprayed concrete reinforced with steel fibres without steel meshes and without steel ribs. Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikované segmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. Tunelové ostění bylo realizováno pomocí stříkaného vláknobetonu bez ocelových sítí a bez příhradových rámů.
dcterms:title
Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
skos:prefLabel
Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
skos:notation
RIV/68407700:21110/11:00188611!RIV12-GA0-21110___
n6:predkladatel
n7:orjk%3A21110
n4:aktivita
n22:P
n4:aktivity
P(GAP104/10/2023)
n4:dodaniDat
n18:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n14:7715730
n4:druhVysledku
n13:D
n4:duvernostUdaju
n20:S
n4:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
240786
n4:idVysledku
RIV/68407700:21110/11:00188611
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
tunnel; SFRC; fibre reinforced concrete; segmental lining; sprayed concrete; SCL
n4:klicoveSlovo
n9:sprayed%20concrete n9:tunnel n9:fibre%20reinforced%20concrete n9:SFRC n9:SCL n9:segmental%20lining
n4:kontrolniKodProRIV
[B2838C91FE4C]
n4:mistoKonaniAkce
Bratislava
n4:mistoVydani
Bratislava
n4:nazevZdroje
Geotechnické problémy líniových stavieb
n4:obor
n19:JN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n15:GAP104%2F10%2F2023
n4:rokUplatneniVysledku
n18:2011
n4:tvurceVysledku
Hilar, Matouš
n4:typAkce
n12:WRD
n4:zahajeniAkce
2011-05-30+02:00
s:numberOfPages
1
n17:hasPublisher
Slovenská technická univerzita v Bratislave
n5:isbn
978-80-227-3504-9
n8:organizacniJednotka
21110