This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01149114%21RIV09-MSM-21110___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01149114%21RIV09-MSM-21110___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
There are several techniques used European wide for many years for asphalt pavements and classified as cold or warm technologies. Most of them are based on bituminous emulsions or bitumen foam process. The progress in use of these technologies in Czech Republic started slowly approximately 10-15 years ago utilizing especially the combination of bituminous emulsion and hydraulic binders applied as in-place technique. The technology has been used especially for less important roads (classified in Czech Republic as second or third class roads). However in the present there is a logical effort to enforce cold recycling mixes as well in structures of trunk roads or motorways, usually as part of the sub-base. For proper pavement structure design and further mix optimization knowledge of stiffness modulus is significant. Current results are presented in this paper. There are several techniques used European wide for many years for asphalt pavements and classified as cold or warm technologies. Most of them are based on bituminous emulsions or bitumen foam process. The progress in use of these technologies in Czech Republic started slowly approximately 10-15 years ago utilizing especially the combination of bituminous emulsion and hydraulic binders applied as in-place technique. The technology has been used especially for less important roads (classified in Czech Republic as second or third class roads). However in the present there is a logical effort to enforce cold recycling mixes as well in structures of trunk roads or motorways, usually as part of the sub-base. For proper pavement structure design and further mix optimization knowledge of stiffness modulus is significant. Current results are presented in this paper. Již řadu let se v rámci Evropy využívá několik technologií recyklace asfaltových vozovek, které jsou označované jako studené nebo teplé. Většina z nich je na bázi asfaltové emulze nebo asfaltové pěny. Rozvoj využívání těchto technologií v České republice začal postupně před více jak 10-5 lety s využitím především kombinace asfaltové emulze a hydraulických pojiv v podobě technologií prováděných na místě. Tyto technologie se využívají především pro konstruke silnic nižších tříd (v České republice klasifikované jako silnice II. a III. třídy). V současnosti je patrné logické úsilí prosazovat využití směsí studené recyklace též v konsturkci silnic první třídy nebo dálnic a to zpravidla jako část podkladních vrstev. Pro správný návrh konsturkce vozovky i další optimalizaci směsi je významná znalost modulu tuhosti. současné výsledky jsou prezentované v tomto článku.
dcterms:title
Hodnocení modulu tuhosti směsí recyklace za studena jako podklad jejich další optimalizace Assessment of Stiffness Modulus of Cold Recycling Mixes as Basis od their Further Optimization Assessment of Stiffness Modulus of Cold Recycling Mixes as Basis od their Further Optimization
skos:prefLabel
Hodnocení modulu tuhosti směsí recyklace za studena jako podklad jejich další optimalizace Assessment of Stiffness Modulus of Cold Recycling Mixes as Basis od their Further Optimization Assessment of Stiffness Modulus of Cold Recycling Mixes as Basis od their Further Optimization
skos:notation
RIV/68407700:21110/08:01149114!RIV09-MSM-21110___
n3:aktivita
n7:P
n3:aktivity
P(1M0579)
n3:cisloPeriodika
12
n3:dodaniDat
n13:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n10:1758888 n10:7996233 n10:8210705
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
357151
n3:idVysledku
RIV/68407700:21110/08:01149114
n3:jazykVysledku
n11:eng
n3:klicovaSlova
cold asphalt recycling; finite element method; stiffness modulus
n3:klicoveSlovo
n4:cold%20asphalt%20recycling n4:stiffness%20modulus n4:finite%20element%20method
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[87DB2A9C220A]
n3:nazevZdroje
Civil and Environmental Engineering
n3:obor
n17:JM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n14:1M0579
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2008
n3:svazekPeriodika
4
n3:tvurceVysledku
Mondschein, Petr Pešková, Šárka Valentin, Jan
s:issn
1336-5835
s:numberOfPages
11
n9:organizacniJednotka
21110