This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01145115%21RIV09-MSM-21110___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01145115%21RIV09-MSM-21110___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmes and methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy of results proportionally depends upon the quality of input data. Měření ekvivalentních hladin hluku LAeq ze železniční dopravy je dlouhodobá a často finančně náročná záležitost. Proto se pro snadnější stanovení hladin hluku používají příslušné softwary např. Cadana A, LimA, Hluk+ atd. Aby výsledky z použitých softwarů byli objektivně spolehlivě určené musíme znát přesně všechny významné vstupní parametry. V další části článek popisuje statistické zhodnocení těchto výsledků (hladin hluku) získaných z různých softwarů určených pro stanovení hlukové zátěže ze železniční dopravy. Získané výsledky ze třech různých výpočtových metodik byli rozdílné i když vstupní parametry pro výpočet v softwarech byli stejné. Přesnost výsledků vždy závisí na kvalitě poskytnutých vstupních dat. The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmes and methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy of results proportionally depends upon the quality of input data.
dcterms:title
Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise
skos:prefLabel
Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách
skos:notation
RIV/68407700:21110/08:01145115!RIV09-MSM-21110___
n3:aktivita
n20:Z
n3:aktivity
Z(MSM6840770001)
n3:dodaniDat
n9:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n6:2606550
n3:druhVysledku
n8:D
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
372148
n3:idVysledku
RIV/68407700:21110/08:01145115
n3:jazykVysledku
n13:eng
n3:klicovaSlova
noise control; railway traffic; statistical evaluation
n3:klicoveSlovo
n5:noise%20control n5:statistical%20evaluation n5:railway%20traffic
n3:kontrolniKodProRIV
[B8E91EB39FCD]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Proceedings of the BuHu 8th International Postgraduate Research Conference 2008 - Part II
n3:obor
n11:JM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2008
n3:tvurceVysledku
Štulíková, Lenka
n3:typAkce
n17:EUR
n3:zahajeniAkce
2008-06-26+02:00
n3:zamer
n4:MSM6840770001
s:numberOfPages
8
n10:hasPublisher
Česká technika - nakladatelství ČVUT
n18:isbn
978-80-01-04093-5
n14:organizacniJednotka
21110