This HTML5 document contains 51 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378076%3A_____%2F09%3A00335025%21RIV10-AV0-68378076/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378076%3A_____%2F09%3A00335025%21RIV10-AV0-68378076
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Studie navazuje na článek, publikovaný v předchozím čísle (Hudební věda 3/2009). Její autor se tentokrát věnuje doprovodu sólového hlasu (flétna, basový klarinet, smyčce a malý ženský sbor), který je důsledně vyvozen z materiálu sólového altu. Variativní pole je značně pestré, od práce s jediným tónem, vyjmutým ze sólového partu až po zpracování jeho celých frází do tvarově vzdálených intonací. Skladatel vytváří dvě základní zvukové textury - od rytmizované prodlevy jediného tónu až k rozličným polyfonním kombinacím. Textury komponují dvě základní plochy - plochy vrstvící nad sebe několik více či méně vzájemně samostatných pásem a plochy, jejichž vyznění je harmonizované, hommogenní. Obě kontrastní plochy od sebe nejsou izolované, jsou vůči sobě postavené tak, jakoby jedny organicky vyrůstaly z druhých či naopak. Studie navazuje na článek, publikovaný v předchozím čísle (Hudební věda 3/2009). Její autor se tentokrát věnuje doprovodu sólového hlasu (flétna, basový klarinet, smyčce a malý ženský sbor), který je důsledně vyvozen z materiálu sólového altu. Variativní pole je značně pestré, od práce s jediným tónem, vyjmutým ze sólového partu až po zpracování jeho celých frází do tvarově vzdálených intonací. Skladatel vytváří dvě základní zvukové textury - od rytmizované prodlevy jediného tónu až k rozličným polyfonním kombinacím. Textury komponují dvě základní plochy - plochy vrstvící nad sebe několik více či méně vzájemně samostatných pásem a plochy, jejichž vyznění je harmonizované, hommogenní. Obě kontrastní plochy od sebe nejsou izolované, jsou vůči sobě postavené tak, jakoby jedny organicky vyrůstaly z druhých či naopak. The study is a follow-up to an earlier one (published in the previous issue). The author focuses in particular on the accompaniment structure (flute, bass clarinet, strings and small female choir), which is completely extracted from material in the solo vocal line. There is a wide range of variation, from the use of only one tone to the expansion of melodic cells from the original vocal line. The composer creates different sound textures ranging from a rhythmic pedal on a single tone to different polyphonic combinations. Sound textures trace two principal planes: one of reciprocal stratification of the sounds layers which are more or less independent and the other, where all layers are in a harmony. They exist, not in isolation from each other, but grow organically from one another.
dcterms:title
A Lullaby in a Space – the Space in the Lullaby. Miloslav Kabeláč’s Six Lullabies (1956) Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956) Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
skos:prefLabel
A Lullaby in a Space – the Space in the Lullaby. Miloslav Kabeláč’s Six Lullabies (1956) Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956) Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
skos:notation
RIV/68378076:_____/09:00335025!RIV10-AV0-68378076
n4:aktivita
n12:P n12:Z
n4:aktivity
P(GA408/09/1836), Z(AV0Z90580513)
n4:cisloPeriodika
4
n4:dodaniDat
n14:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n5:1834703
n4:druhVysledku
n13:J
n4:duvernostUdaju
n16:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
347415
n4:idVysledku
RIV/68378076:_____/09:00335025
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
accompaniment structure; structural analysis; phenomenology; variation; sound textures; polyphony; harmony; homophony; lullaby; language; simple song; anamnesis; song
n4:klicoveSlovo
n6:homophony n6:sound%20textures n6:song n6:polyphony n6:lullaby n6:structural%20analysis n6:language n6:simple%20song n6:accompaniment%20structure n6:phenomenology n6:anamnesis n6:variation n6:harmony
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[EBA3D9C24E0B]
n4:nazevZdroje
Hudební věda
n4:obor
n18:AL
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n17:GA408%2F09%2F1836
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2009
n4:svazekPeriodika
46
n4:tvurceVysledku
Kordík, Pavel
n4:zamer
n11:AV0Z90580513
s:issn
0018-7003
s:numberOfPages
25