This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430950%21RIV15-GA0-68378033/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430950%21RIV15-GA0-68378033
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
The essay is a part of the book publication dedicated to the painters Carpoforo and Giacomo Tencalla of Bissone (Ticino) and their works in Czech Lands. The final piece of work by Giacomo Tencalla, and also the one that is best documented, is the decoration of the piano nobile in the chateau in Libochovice (Libochowitz). This four-winged chateau was designed for Count (later Prince) Gundakar von Dietrichstein (1623–1690) by Antonio Porta, who directed the building work from the end of 1682 onwards. Giacomo Tencalla and his associate Giuseppe Muttoni were involved in the decoration of the chateau in 1688. In the first half of the year the two painters decorated the great hall and the rooms on the first floor. In the second half of the year they worked on the decoration of the sala terrena, consisting of rustic stucco reliefs complemented by a mosaic of river shells. This technique was used in the sala terrena to depict motifs of ruins, fantastic water creatures, and the Dietrichstein coat-of-arms. On the ceiling are smaller paintings of putti with flowers. On the ceilings of the rooms on the first floor Tencalla and Muttoni painted Ovidian motifs and personifications of the Virtues. The ceiling of the great hall was originally decorated by a celebration of the Dietrichstein dynasty, which, however, was destroyed in the 19th century. A number of paintings in the rooms were also removed during the course of the 19th century along with damaged ceilings. In spite of this, the paintings that remain form one of the best preserved cycles by Tencalla. In addition to the painters, the stucco artist Domenico Gaggini also worked in the chateau. Like Tencalla, he came from Bissone on the shore of Lake Lugano, and he had already worked with Giacomo in Moravia fifteen years earlier. Other artists who worked in Libochovice were the sculptor Johann Brokoff and the painter Christian Schröder. Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Poslední, archivně přitom nejlépe zdokumentovanou velkou realizací Giacoma Tencally je výzdoba piana nobile v zámku Libochovice. Tento čtyřkřídlý zámek pro hraběte a posléze knížete Gundakara z Dietrichštejna (1623–1690) navrhl a jeho stavbu od konce roku 1682 vedl Antonio Porta. Giacomo Tencalla se při výzdobě uplatnil spolu se svým spolupracovníkem Giuseppem Muttonim v roce 1688. V první polovině roku pracovali oba malíři při výzdobě hlavního sálu a pokojů prvního patra. Ve druhém pololetí vyzdobili salu terrenu, sestávající z rustikálních štukových reliéfů, doplněných mozaikou z říčních škeblí. Touto technikou jsou v sale terreně provedeny motivy ruin, fantastických vodních zvířat a dietrichštejnský erb. Na stropě se tu uplatňují menší malby putti s květy. Na stropech pokojů prvního patra Tencalla s Muttonim namalovali ovidiovské motivy a personifikace Ctností. Strop velkého sálu původně zdobila Oslava dietrichštejnského rodu, která však zanikla v 19. století. Spolu s poškozenými stropy bylo v průběhu 19. století odstraněno i několik maleb v pokojích. Zbylé malby přesto tvoří jeden z nejlépe dochovaných tencallovských cyklů. Vedle malířů se v zámku uplatnil také štukatér Domenico Gaggini, který pocházel – stejně jako Tencalla – z Bissone na břehu Luganského jezera. Giacomo s ním spolupracoval již o patnáct let dříve na Moravě. V Libochovicích pracovali také sochař Jan Brokoff, který provedl nejen velkou štukovou plastiku Saturna nad krbem ve velkém sálu, ale také dřevěné vyřezávané rámy k obrazům, a malíř Kristián Schröder, který je autorem souboru více než čtyřiceti kopií maleb z pražské císařské obrazárny, jež se ve výzdobě zámku uplatnily jako supraporty. Stěny pokojů byly vyzdobeny malovanými špalíry. Stavebník zámku však zemřel ještě před tím, než byl libochovický zámek plně zařízen. Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Poslední, archivně přitom nejlépe zdokumentovanou velkou realizací Giacoma Tencally je výzdoba piana nobile v zámku Libochovice. Tento čtyřkřídlý zámek pro hraběte a posléze knížete Gundakara z Dietrichštejna (1623–1690) navrhl a jeho stavbu od konce roku 1682 vedl Antonio Porta. Giacomo Tencalla se při výzdobě uplatnil spolu se svým spolupracovníkem Giuseppem Muttonim v roce 1688. V první polovině roku pracovali oba malíři při výzdobě hlavního sálu a pokojů prvního patra. Ve druhém pololetí vyzdobili salu terrenu, sestávající z rustikálních štukových reliéfů, doplněných mozaikou z říčních škeblí. Touto technikou jsou v sale terreně provedeny motivy ruin, fantastických vodních zvířat a dietrichštejnský erb. Na stropě se tu uplatňují menší malby putti s květy. Na stropech pokojů prvního patra Tencalla s Muttonim namalovali ovidiovské motivy a personifikace Ctností. Strop velkého sálu původně zdobila Oslava dietrichštejnského rodu, která však zanikla v 19. století. Spolu s poškozenými stropy bylo v průběhu 19. století odstraněno i několik maleb v pokojích. Zbylé malby přesto tvoří jeden z nejlépe dochovaných tencallovských cyklů. Vedle malířů se v zámku uplatnil také štukatér Domenico Gaggini, který pocházel – stejně jako Tencalla – z Bissone na břehu Luganského jezera. Giacomo s ním spolupracoval již o patnáct let dříve na Moravě. V Libochovicích pracovali také sochař Jan Brokoff, který provedl nejen velkou štukovou plastiku Saturna nad krbem ve velkém sálu, ale také dřevěné vyřezávané rámy k obrazům, a malíř Kristián Schröder, který je autorem souboru více než čtyřiceti kopií maleb z pražské císařské obrazárny, jež se ve výzdobě zámku uplatnily jako supraporty. Stěny pokojů byly vyzdobeny malovanými špalíry. Stavebník zámku však zemřel ještě před tím, než byl libochovický zámek plně zařízen.
dcterms:title
Libochovice (district Litoměřice). The chateau of Gundakar von Dietrichstein Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna
skos:prefLabel
Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna Libochovice (district Litoměřice). The chateau of Gundakar von Dietrichstein Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna
skos:notation
RIV/68378033:_____/13:00430950!RIV15-GA0-68378033
n3:aktivita
n18:P n18:I
n3:aktivity
I, P(GA408/09/0949)
n3:dodaniDat
n11:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n8:9204393 n8:7425783
n3:druhVysledku
n14:C
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
84845
n3:idVysledku
RIV/68378033:_____/13:00430950
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
ceiling paintings; Libochovice; Giacomo Tencalla
n3:klicoveSlovo
n4:Giacomo%20Tencalla n4:Libochovice n4:ceiling%20paintings
n3:kontrolniKodProRIV
[AB5BC5964E39]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
n3:obor
n9:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
647
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n19:GA408%2F09%2F0949
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2013
n3:tvurceVysledku
Zahradník, Pavel Mádl, Martin
s:numberOfPages
17
n15:hasPublisher
Ústav dějin umění AV ČR. Vydavatelství Artefactum
n17:isbn
978-80-86890-60-9