This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430933%21RIV15-GA0-68378033/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430933%21RIV15-GA0-68378033
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
The essay is a part of the book publication dedicated to the painters Carpoforo and Giacomo Tencalla of Bissone (Ticino) and their works in Czech Lands. In 1676 some rooms and a chapel in the east wing of the recently completed extensive chateau in Roudnice nad Labem (Raudnitz) were decorated with paintings that we also attribute to Giacomo Tencalla. Prince Wenceslaus Eusebius Popel of Lobkowicz (1609–1677) had had the chateau built, starting in the 1650s, after a design by Francesco Caratti (1615/20–1677). From 1668 onwards the building work was directed by Antonio Porta (1631/32–1702), with whom Giacomo Tencalla was later to work on other projects, too. In the rooms in the Roudnice chateau Giacomo – evidently working with a colleague – created paintings with motifs from the legend of the Hesperides. In the spacious chateau chapel he painted allegories with the motifs of the prayers Pater Noster and Ave Maria, the four evangelists, and a group of cherubs. The compositions of the paintings draw on models by Carpoforo Tencalla, Giacomo´s teacher. The paintings were made at a time when the patron of the building work, Wenzel Eusebius von Lobkowicz, had been stripped of the post of first minister and condemned to domestic internment in his residence in Roudnice. Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. V roce 1676 vznikla malířská výzdoba pokojů a kaple ve východním křídle tehdy dostavovaného rozsáhlého zámku v Roudnici nad Labem, kterou rovněž připisujeme Giacomu Tencallovi. Zámek nechal stavět od padesátých let 17. století kníže Václav Eusebius Popel z Lobkovic (1609–1677) podle projektu Francesca Carattiho (1615/20–1677). Od roku 1668 vedl stavbu Antonio Porta (131/32–1702), s nímž Giacomo Tencalla posléze spolupracoval i na dalších projektech. V pokojích roudnického zámku vytvořil Giacomo – zřejmě se spolupracovníkem – malby na motivy báje o Hesperidkách. V rozměrné zámecké kapli pak namaloval alegorie na motivy modliteb Pater Noster a Ave Maria, Čtyři evangelisty a skupiny andílků. Kompozice maleb navazují na vzory Carpofora Tencally, Giacomova učitele. Malby vznikly v době, kdy byl stavebník zámku Václav Eusebius z Lobkovic zbaven postu prvního ministra a odsouzen k domácí internaci na svém roudnickém sídle. Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. V roce 1676 vznikla malířská výzdoba pokojů a kaple ve východním křídle tehdy dostavovaného rozsáhlého zámku v Roudnici nad Labem, kterou rovněž připisujeme Giacomu Tencallovi. Zámek nechal stavět od padesátých let 17. století kníže Václav Eusebius Popel z Lobkovic (1609–1677) podle projektu Francesca Carattiho (1615/20–1677). Od roku 1668 vedl stavbu Antonio Porta (131/32–1702), s nímž Giacomo Tencalla posléze spolupracoval i na dalších projektech. V pokojích roudnického zámku vytvořil Giacomo – zřejmě se spolupracovníkem – malby na motivy báje o Hesperidkách. V rozměrné zámecké kapli pak namaloval alegorie na motivy modliteb Pater Noster a Ave Maria, Čtyři evangelisty a skupiny andílků. Kompozice maleb navazují na vzory Carpofora Tencally, Giacomova učitele. Malby vznikly v době, kdy byl stavebník zámku Václav Eusebius z Lobkovic zbaven postu prvního ministra a odsouzen k domácí internaci na svém roudnickém sídle.
dcterms:title
Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic Roudnice nad Labem (district Litoměřice). The chateau of Wenceslaus Eusebius of Lobkowicz Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic
skos:prefLabel
Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic Roudnice nad Labem (district Litoměřice). The chateau of Wenceslaus Eusebius of Lobkowicz
skos:notation
RIV/68378033:_____/13:00430933!RIV15-GA0-68378033
n3:aktivita
n18:I n18:P
n3:aktivity
I, P(GA408/09/0949)
n3:dodaniDat
n14:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n8:9204393 n8:7425783
n3:druhVysledku
n13:C
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
103508
n3:idVysledku
RIV/68378033:_____/13:00430933
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
ceiling paintings; Roudnice nad Labem; Giacomo Tencalla
n3:klicoveSlovo
n5:Roudnice%20nad%20Labem n5:Giacomo%20Tencalla n5:ceiling%20paintings
n3:kontrolniKodProRIV
[21021DE095DB]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
n3:obor
n9:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
647
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n12:GA408%2F09%2F0949
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2013
n3:tvurceVysledku
Mádl, Martin Zahradník, Pavel
s:numberOfPages
12
n17:hasPublisher
Ústav dějin umění AV ČR. Vydavatelství Artefactum
n16:isbn
978-80-86890-60-9