This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00426180%21RIV14-AV0-68378033/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00426180%21RIV14-AV0-68378033
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek se zabývá malířem Tintorettem, jehož dílo byl jakýmsi matrixem, jehož prostřednictvím si moderní umělci i výtvarná kritika uvědomovali aktuálnost malířského přednesu a budování plastiky v obraze, což pro ně bylo často zásadnější, než vliv dobových moderních - ismů. Max Dvořák chápal Tintoretta jako předchůdce modernismu. Tintoretto formoval malíře Jindřicha Pruchu, ale paradoxně jako krajináře. Jméno Tintoretta uvedl František Xaver Šalda v eseji Násilník snu (1905) o Edvardu Munchovi. Miloš Marten v Moderní revue (1910-11) publikoval studii o Tintorettovi, kde použil termín %22světelný expresionismus%22. Emil Filla v článku o El Grekovi (1911) několikrát uvádí Tintoretta, později opět ve stati Caravaggiovo poslání (1925). Dokonalým příkladem adaptace Tintoretta pro expresionistickou malbu je volná kopie Tintorettovy Poslední večeře od významného lotyšského malíře Jekabse Kazakse (1895-1920) z roku 1920. Tintoretto byl rovněž aktuální v českém umění druhé půle třicátých let (Vladimír Sychra). Článek se zabývá malířem Tintorettem, jehož dílo byl jakýmsi matrixem, jehož prostřednictvím si moderní umělci i výtvarná kritika uvědomovali aktuálnost malířského přednesu a budování plastiky v obraze, což pro ně bylo často zásadnější, než vliv dobových moderních - ismů. Max Dvořák chápal Tintoretta jako předchůdce modernismu. Tintoretto formoval malíře Jindřicha Pruchu, ale paradoxně jako krajináře. Jméno Tintoretta uvedl František Xaver Šalda v eseji Násilník snu (1905) o Edvardu Munchovi. Miloš Marten v Moderní revue (1910-11) publikoval studii o Tintorettovi, kde použil termín %22světelný expresionismus%22. Emil Filla v článku o El Grekovi (1911) několikrát uvádí Tintoretta, později opět ve stati Caravaggiovo poslání (1925). Dokonalým příkladem adaptace Tintoretta pro expresionistickou malbu je volná kopie Tintorettovy Poslední večeře od významného lotyšského malíře Jekabse Kazakse (1895-1920) z roku 1920. Tintoretto byl rovněž aktuální v českém umění druhé půle třicátých let (Vladimír Sychra). The article deals with the painter Tintoretto, whose work was a kind of matrix, through which contemporary artists and art critics realized the importance of the painterly brushwork and the architectonic of painterly space, which for them was often more substantial than the impact of specific modern - isms. Max Dvořák understood Tintoretto as a forerunner of modernism. Tintoretto was important for Czech painter Jindřich Prucha. Tintoretto was mentioned by František Xaver Šalda in his essay The Rapist of Dream (1905) on Edvard Munch. Miloš Marten in Modern revue (1910-1911) published a study on Tintoretto, where he used the term %22light expressionism%22. Emil Filla in article about El Greco (1911) lists several times Tintoretto, and later again in the essay The Mission of Caravaggio (1925). A perfect example of adaptation Tintoretto to expressionist painting is a free copy of Tintoretto´s Last Supper by distinguished Latvian painter Jekabs Kazakse (1895-1920) in 1920. Tintoretto was also important in Czech art of the second half of the thirties (Vladimír Sychra).
dcterms:title
Tintoretto the Modernist Tintoretto modernista Tintoretto modernista
skos:prefLabel
Tintoretto modernista Tintoretto modernista Tintoretto the Modernist
skos:notation
RIV/68378033:_____/13:00426180!RIV14-AV0-68378033
n13:predkladatel
n17:ico%3A68378033
n3:aktivita
n12:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n11:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n15:9168540
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
111140
n3:idVysledku
RIV/68378033:_____/13:00426180
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
Mannerism; Expressionism; Cubism; pure plasticity; Albert Kutal; Antonín Procházka
n3:klicoveSlovo
n4:Albert%20Kutal n4:Anton%C3%ADn%20Proch%C3%A1zka n4:Expressionism n4:pure%20plasticity n4:Cubism n4:Mannerism
n3:kontrolniKodProRIV
[BBA50449995A]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Libellus amicorum. Beket Bukovinská
n3:obor
n19:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
335
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2013
n3:tvurceVysledku
Lahoda, Vojtěch
s:numberOfPages
7
n8:hasPublisher
Ústav dějin umění AV ČR. Vydavatelství Artefactum
n16:isbn
978-80-86890-62-3