This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378033%3A_____%2F12%3A00422804%21RIV14-GA0-68378033/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378033%3A_____%2F12%3A00422804%21RIV14-GA0-68378033
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The majority of the ceiling paintings by the two Tencallas in both sacred and secular buildings were contained in stucco frames, which also influenced the form of the decorated interiors and the nature of the paintings themselves. The stucco artists with whom the Tencallas worked came to Central Europe from the area around Lake Lugano and Lake Como. Their work helped shape Central European Baroque art to no less an extent than that of architects, sculptors, and painters. Carpoforo and Giacomo Tencalla took it for granted that they would work together with stucco artists and adapt their own work to fit in with the scheme of the stucco decoration. However, no fixed working relationships between the painters, the stucco workers, and the architects who designed the stucco decoration were created in the form of established artistic companies, as we might perhaps expect. Rather, these relationships came into being as a result of the current situation of supply and demand on the labour market. An article by Jana Zapletalová describes the variety of stucco work produced in Moravia at the time the two Tencallas worked there. Většina nástropních maleb obou Tencallů v sakrálních i profánních stavbách je zasazena do štukových rámců, které spoluurčují podobu zdobených interiérů i vlastní povahu maleb. Štukatéři, s nimiž Tencallové spolupracovali, přicházeli do střední Evropy z oblastí kolem Luganského a Comského jezera. Svým dílem se pak spolupodíleli na utváření obrazu středoevropského barokního umění neméně výrazně, než architekti, sochaři a malíři. Pro Carpofora i Giacoma Tencallu byla spolupráce se štukatéry a přizpůsobení vlastních malířských prací rozvrhu štukové výzdoby samozřejmostí. Přitom se však mezi malíři, štukatéry a architekty, kteří štukovou výzdobu navrhovali, nevytvářely pevné pracovní vazby v podobě ustálených uměleckých družin, jak bychom snad mohli očekávat. Tyto vztahy vznikaly spíše na základě aktuální poptávky a nabídky prací. Stať Jany Zapletalové se snaží postihnout různorodou štukatérskou produkci na moravském území v době, kdy zde působili oba Tencallové. Většina nástropních maleb obou Tencallů v sakrálních i profánních stavbách je zasazena do štukových rámců, které spoluurčují podobu zdobených interiérů i vlastní povahu maleb. Štukatéři, s nimiž Tencallové spolupracovali, přicházeli do střední Evropy z oblastí kolem Luganského a Comského jezera. Svým dílem se pak spolupodíleli na utváření obrazu středoevropského barokního umění neméně výrazně, než architekti, sochaři a malíři. Pro Carpofora i Giacoma Tencallu byla spolupráce se štukatéry a přizpůsobení vlastních malířských prací rozvrhu štukové výzdoby samozřejmostí. Přitom se však mezi malíři, štukatéry a architekty, kteří štukovou výzdobu navrhovali, nevytvářely pevné pracovní vazby v podobě ustálených uměleckých družin, jak bychom snad mohli očekávat. Tyto vztahy vznikaly spíše na základě aktuální poptávky a nabídky prací. Stať Jany Zapletalové se snaží postihnout různorodou štukatérskou produkci na moravském území v době, kdy zde působili oba Tencallové.
dcterms:title
Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy Painters from Ticino in Moravia: circle of Quirico Castelli and Carlo Borsa Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy
skos:prefLabel
Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy Painters from Ticino in Moravia: circle of Quirico Castelli and Carlo Borsa
skos:notation
RIV/68378033:_____/12:00422804!RIV14-GA0-68378033
n14:predkladatel
n18:ico%3A68378033
n3:aktivita
n5:P n5:I
n3:aktivity
I, P(GA408/09/0949)
n3:dodaniDat
n16:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n8:8350884
n3:druhVysledku
n19:C
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
174426
n3:idVysledku
RIV/68378033:_____/12:00422804
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
stucco decoration; Moravia
n3:klicoveSlovo
n20:Moravia n20:stucco%20decoration
n3:kontrolniKodProRIV
[DB883D2F642C]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla I
n3:obor
n6:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
499
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n12:GA408%2F09%2F0949
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2012
n3:tvurceVysledku
Zapletalová, Jana
s:numberOfPages
27
n17:hasPublisher
Ústav dějin umění AV ČR. Vydavatelství Artefactum
n15:isbn
978-80-86890-41-8