This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378033%3A_____%2F09%3A00330770%21RIV10-AV0-68378033/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378033%3A_____%2F09%3A00330770%21RIV10-AV0-68378033
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The publication was prepared for to the exhibition of Jan Autengruber´s works in West Bohemian Gallery in Pilsen (October-November 2009). It shows generally unknown artwork of the painter Jan Autengruber (25. 4. 1887 Pacov – 15. 7. 1920 Prague). He studied at the Academy of Fine Arts in Munich, where he was engaged in paintings portraits, nudes and copying of the old masters. In 1913 he travelled to Italy. From Rome there is a remarkable series of pine drawings at Palatinum (1914). In Italian landscapes (1914-1915) the painter changes his brushwork into an expressive, dynamic sensual gesture. During the First World War he was rapt in biblical motifs like Crucifixion, Raising the Cross or Saint Sebastian. These paintings are the artistic peak of short creative life of Jan Autengruber. They could be compared with paintings of such artists like Lovis Corinth, Max Slevogt, Max Liebermann or Max Beckmann up to 1910. Publikace, která vychází k retrospektivní výstavě v Západočeské galerii v Plzni, sleduje základní okruhy dosud neznámé tvorby malíře Jana Autengrubera (25. 4. 1887 Pacov – 15. 7. 1920 Praha). V Mnichově se malíř zabýval portréty, malbou aktů, ale také kopírováním obrazů starých mistrů. Z italské metropole pochází pozoruhodná série kreseb stromů zejména z Palatina (1914). V italských krajinách se postupně mění těkavý, chvějivý rukopis barevných fleků krajin z roku 1910 v expresivní, sumární a dynamickou zkratku. Během války se malíř stále intenzivněji zabýval nadčasovými biblickými motivy Ukřižování a Vztyčení kříže, ale i Svatého Šebestiána. Zmíněnými díly radikální expresivně rozervané dynamické formy dosáhl Jan Autengruber vrcholu a bez nadsázky se zařadil po bok tvůrcům, jako byli Lovis Corinth, Max Slevogt, Max Liebermann či Max Beckmann do roku 1910. Publikace, která vychází k retrospektivní výstavě v Západočeské galerii v Plzni, sleduje základní okruhy dosud neznámé tvorby malíře Jana Autengrubera (25. 4. 1887 Pacov – 15. 7. 1920 Praha). V Mnichově se malíř zabýval portréty, malbou aktů, ale také kopírováním obrazů starých mistrů. Z italské metropole pochází pozoruhodná série kreseb stromů zejména z Palatina (1914). V italských krajinách se postupně mění těkavý, chvějivý rukopis barevných fleků krajin z roku 1910 v expresivní, sumární a dynamickou zkratku. Během války se malíř stále intenzivněji zabýval nadčasovými biblickými motivy Ukřižování a Vztyčení kříže, ale i Svatého Šebestiána. Zmíněnými díly radikální expresivně rozervané dynamické formy dosáhl Jan Autengruber vrcholu a bez nadsázky se zařadil po bok tvůrcům, jako byli Lovis Corinth, Max Slevogt, Max Liebermann či Max Beckmann do roku 1910.
dcterms:title
Jan Autengruber 1887 - 1920 Jan Autengruber 1887 - 1920 Jan Autengruber 1887 - 1920
skos:prefLabel
Jan Autengruber 1887 - 1920 Jan Autengruber 1887 - 1920 Jan Autengruber 1887 - 1920
skos:notation
RIV/68378033:_____/09:00330770!RIV10-AV0-68378033
n4:aktivita
n15:Z
n4:aktivity
Z(AV0Z80330511)
n4:dodaniDat
n8:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n14:9168540
n4:druhVysledku
n9:B
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
320727
n4:idVysledku
RIV/68378033:_____/09:00330770
n4:jazykVysledku
n19:cze
n4:klicovaSlova
Munich; Academy of Fine Arts; expressionism; academic painting; Italy; portrait
n4:klicoveSlovo
n7:Italy n7:portrait n7:expressionism n7:Munich n7:academic%20painting n7:Academy%20of%20Fine%20Arts
n4:kontrolniKodProRIV
[E2FB54EB5836]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevZdroje
Jan Autengruber 1887 - 1920
n4:obor
n17:AL
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
183
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2009
n4:tvurceVysledku
Lahoda, Vojtěch
n4:zamer
n12:AV0Z80330511
s:numberOfPages
183
n13:hasPublisher
Arbor vitae
n11:isbn
978-80-86300-93-1