This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00369852%21RIV12-AV0-68378025/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00369852%21RIV12-AV0-68378025
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Text přináší dílčí výsledky etnografického výzkumu dvou tříd pražských základních škol v osmém a devátém roce školní docházky. Kategorie školní úspěšnosti je uchopena jako kategorie, kterou je třeba vysvětlit, ukázat jak je produkována, naplňována významy v každodenní praxi hodnocení žáků. Hodnocení běžně chápané jako odraz kombinace studijních předpokladů a píle na straně žáka/žákyně, úzce souvisí také s chováním ve škole, jeho/jejím postojem ke školní disciplíně, vzdělání a autoritám. Školní neúspěšnost jako výraz určitého nedostatku nositele nese morální dopad, znamená stigmatizaci. Ta je legitimizována tím, že je školní neúspěch považován spíš za výsledek voleného, svobodného chování dospívajícího žáka/žákyně a jeho/jejího nezájmu, nedostatku vynaložené snahy, a tak v podstatě nezávislý na (vrozené) inteligenci nebo (daném) rodinném zázemí. Rodinné zázemí a dostupné kulturní zdroje přitom hrají důležitou úlohu. Text přináší dílčí výsledky etnografického výzkumu dvou tříd pražských základních škol v osmém a devátém roce školní docházky. Kategorie školní úspěšnosti je uchopena jako kategorie, kterou je třeba vysvětlit, ukázat jak je produkována, naplňována významy v každodenní praxi hodnocení žáků. Hodnocení běžně chápané jako odraz kombinace studijních předpokladů a píle na straně žáka/žákyně, úzce souvisí také s chováním ve škole, jeho/jejím postojem ke školní disciplíně, vzdělání a autoritám. Školní neúspěšnost jako výraz určitého nedostatku nositele nese morální dopad, znamená stigmatizaci. Ta je legitimizována tím, že je školní neúspěch považován spíš za výsledek voleného, svobodného chování dospívajícího žáka/žákyně a jeho/jejího nezájmu, nedostatku vynaložené snahy, a tak v podstatě nezávislý na (vrozené) inteligenci nebo (daném) rodinném zázemí. Rodinné zázemí a dostupné kulturní zdroje přitom hrají důležitou úlohu. The article presents the results of an ethnographic study focusing on eighth- and ninth-year students at two basic schools in Prague. The author conceives academic success and failure as categories that need to be explained; it is necessary to demonstrate how they are produced and ascribed with meaning in the everyday practice of student evaluation. Student evaluations are generally based on a combined assessment of a student’s aptitude and diligence, and they also reflect a student’s conduct at school conduct and attitude towards school discipline, education, and authority. Academic failure signaling some kind of shortcoming of the recipient of an evaluation has a moral connotation and stigmatising effect. This is legitimised by the presumption that it is the student’s own degree of interest and effort that determine success or failure at school. Yet it is shown that a student’s family background and available cultural resources play an important role in academic performance.
dcterms:title
Academic Success and the Intergenerational Reproduction of Academic Performance at Basic School Školní úspěšnost a její (re)produkce na základní škole Školní úspěšnost a její (re)produkce na základní škole
skos:prefLabel
Školní úspěšnost a její (re)produkce na základní škole Academic Success and the Intergenerational Reproduction of Academic Performance at Basic School Školní úspěšnost a její (re)produkce na základní škole
skos:notation
RIV/68378025:_____/11:00369852!RIV12-AV0-68378025
n10:predkladatel
n11:ico%3A68378025
n5:aktivita
n12:P n12:Z
n5:aktivity
P(2D06014), Z(AV0Z70280505)
n5:cisloPeriodika
5
n5:dodaniDat
n16:2012
n5:domaciTvurceVysledku
n14:7501420
n5:druhVysledku
n9:J
n5:duvernostUdaju
n15:S
n5:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
229697
n5:idVysledku
RIV/68378025:_____/11:00369852
n5:jazykVysledku
n17:cze
n5:klicovaSlova
school ethnography; social categorisation; school success/failure
n5:klicoveSlovo
n8:school%20ethnography n8:school%20success%2Ffailure n8:social%20categorisation
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[25140871FE76]
n5:nazevZdroje
Sociologický časopis-Czech Sociological Review
n5:obor
n6:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:projekt
n18:2D06014
n5:rokUplatneniVysledku
n16:2011
n5:svazekPeriodika
47
n5:tvurceVysledku
Vojtíšková, Kateřina
n5:wos
000297718500002
n5:zamer
n19:AV0Z70280505
s:issn
0038-0288
s:numberOfPages
25