This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00040972%21RIV07-AV0-68378025/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00040972%21RIV07-AV0-68378025
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This paper deals with the creation of women’s art and dynamics which this term evokes. We build upon interviews with women artists who create gender non-stereotypical/sensitive art, and concentrate on how their art is/not engaged in the wider societal context. We follow the internal and external dialogues of women artists about the perception of their art, reactions of the audiences and the media and encounter a very specific stance against wholesale labelling in terms of ideological streams. This unwillingness can be interpreted as the unwillingness to expose one’s work/art to an a priori inclusion in women’s political art. They do not endorse social engagement of art as a major concern, and the term %22feminism with an attribute%22 is put forth. We also concentrate on a specific relationship of women artists to feminism and discover that the multiple meanings of their work, despite open thematisation of gender routines, often resist an inclusion under the label feminism. Tento text se zabývá utvářením ženského umění a dynamikou, kterou tento pojem vyvolává. Vycházíme z rozhovorů s umělkyněmi, které tvoří genderově nestereotypní/sensitivní umění a soustředíme se na to, jakým způsobem se jejich umění ne/angažuje v širším společenském kontextu. Sledujeme vnitřní a vnější dialogy umělkyň o vnímání vlastní tvorby, reakcí publika a médií, a setkáváme se s velmi specifickým vymezením vůči hromadnému zařazení do určitých myšlenkových proudů. Tuto neochotu můžeme vnímat jako neochotu vystavit své dílo/umění apriornímu zařazení do skupiny ženského politického umění. Angažovanost umění není brána jako prvoplánovitá a objevuje se termín feminismus s přívlastkem.. Zaměřujeme se dále specificky na vztah umělkyň k feminismu a zjišťujeme, že mnohovýznamnost tvorby se přes otevřené tematizování genderové rutiny zařazení do jedné škatulky feminismu často brání. Tento text se zabývá utvářením ženského umění a dynamikou, kterou tento pojem vyvolává. Vycházíme z rozhovorů s umělkyněmi, které tvoří genderově nestereotypní/sensitivní umění a soustředíme se na to, jakým způsobem se jejich umění ne/angažuje v širším společenském kontextu. Sledujeme vnitřní a vnější dialogy umělkyň o vnímání vlastní tvorby, reakcí publika a médií, a setkáváme se s velmi specifickým vymezením vůči hromadnému zařazení do určitých myšlenkových proudů. Tuto neochotu můžeme vnímat jako neochotu vystavit své dílo/umění apriornímu zařazení do skupiny ženského politického umění. Angažovanost umění není brána jako prvoplánovitá a objevuje se termín feminismus s přívlastkem.. Zaměřujeme se dále specificky na vztah umělkyň k feminismu a zjišťujeme, že mnohovýznamnost tvorby se přes otevřené tematizování genderové rutiny zařazení do jedné škatulky feminismu často brání.
dcterms:title
Bez názvu: mozaika ženských uměleckých aktivit na přelomu tisíciletí Untitled: the mosaic of women’s art activities at the turn of the millenium Bez názvu: mozaika ženských uměleckých aktivit na přelomu tisíciletí
skos:prefLabel
Bez názvu: mozaika ženských uměleckých aktivit na přelomu tisíciletí Bez názvu: mozaika ženských uměleckých aktivit na přelomu tisíciletí Untitled: the mosaic of women’s art activities at the turn of the millenium
skos:notation
RIV/68378025:_____/06:00040972!RIV07-AV0-68378025
n3:strany
205;220
n3:aktivita
n4:P n4:Z
n3:aktivity
P(1P05OK459), Z(AV0Z70280505)
n3:dodaniDat
n5:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n15:1007467 n15:8937494 n15:8580677
n3:druhVysledku
n11:C
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
466789
n3:idVysledku
RIV/68378025:_____/06:00040972
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
art; artist’s identit; cooperation on the art scene
n3:klicoveSlovo
n17:artist%E2%80%99s%20identit n17:cooperation%20on%20the%20art%20scene n17:art
n3:kontrolniKodProRIV
[6C44FB1FAA22]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Mnohohlasem. Vyjednávání ženských prostorů po roce 1989
n3:obor
n16:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n12:1P05OK459
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2006
n3:tvurceVysledku
Červinková, Alice Šaldová, Kateřina Tupá, Barbora
n3:zamer
n13:AV0Z70280505
s:numberOfPages
16
n20:hasPublisher
Sociologický ústav AV ČR
n6:isbn
80-7330-087-7