This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00367018%21RIV12-AV0-68081740/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00367018%21RIV12-AV0-68081740
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The aim of the chapter is to describe the most relevant gender aspects, which play important role in understanding of classroom bullying. Attention is paid to the preference of certain forms of the bullying by girls and boys, gender socialization specifics, and their impact on the bullying. Intra-gender and inter-gender relationship aspects, homophobia, and sexual harassment are also explored. Finally, the chapter presents quantitative analysis of the perception of the main male and female participants in bullying by their classmates and teachers. Cílem této kapitoly je poukázat na nejpodstatnější genderové faktory, které při porozumění šikaně v žákovských kolektivech hrají roli. Jde o preference určitých forem šikany dívkami a chlapci a o socializační vlivy provázející vývoj dívek a chlapců a jejich dopad na šikanu. Pozornost je dále zaměřena na intra- a inter-genderová specifika šikany, na šikanu s homofobními projevy a sexuální obtěžování. V závěru kapitoly je prezentována kvantitativní analýza percepce účastníků a účastnic šikany jejich spolužáky a pedagogy. Cílem této kapitoly je poukázat na nejpodstatnější genderové faktory, které při porozumění šikaně v žákovských kolektivech hrají roli. Jde o preference určitých forem šikany dívkami a chlapci a o socializační vlivy provázející vývoj dívek a chlapců a jejich dopad na šikanu. Pozornost je dále zaměřena na intra- a inter-genderová specifika šikany, na šikanu s homofobními projevy a sexuální obtěžování. V závěru kapitoly je prezentována kvantitativní analýza percepce účastníků a účastnic šikany jejich spolužáky a pedagogy.
dcterms:title
Bullying from the perspective of gender Šikanovanie z hl'adiska gender Šikanovanie z hl'adiska gender
skos:prefLabel
Bullying from the perspective of gender Šikanovanie z hl'adiska gender Šikanovanie z hl'adiska gender
skos:notation
RIV/68081740:_____/11:00367018!RIV12-AV0-68081740
n5:predkladatel
n16:ico%3A68081740
n3:aktivita
n18:Z
n3:aktivity
Z(AV0Z70250504)
n3:dodaniDat
n13:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n15:7882173
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
229230
n3:idVysledku
RIV/68081740:_____/11:00367018
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
school bullying; gender; perception of male and female participants in bullying
n3:klicoveSlovo
n7:school%20bullying n7:perception%20of%20male%20and%20female%20participants%20in%20bullying n7:gender
n3:kontrolniKodProRIV
[556EC91D072D]
n3:mistoVydani
Trnava
n3:nazevZdroje
Šikanovanie v prostredí školy: možnosti prevencie a zvládania
n3:obor
n11:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
262
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2011
n3:tvurceVysledku
Janošová, Pavlína
n3:zamer
n9:AV0Z70250504
s:numberOfPages
17
n14:hasPublisher
Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave
n19:isbn
978-80-8082-484-6