This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68081740%3A_____%2F09%3A00333413%21RIV10-AV0-68081740/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68081740%3A_____%2F09%3A00333413%21RIV10-AV0-68081740
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
An on-line preferential looking study investigated the processing of word order and case forms in 3-year-old and 5-year-old Czech children. Children listened to simple transitive sentences with subject-initial or object-initial word order while watching two pictures. One picture corresponded to the sentence presented, the other picture showed the same participants involved in the same action but in reversed agent/patient roles. In 3-year-olds, we found a nonsignificant preference for the target picture during the presentation of the sentence-final word, and there was no significant effect of the experimental condition. In 5-year-olds there was a significant preference for target pictures. The absence of significant effect of the experimental condition suggests that 5-year-old children have no detectable problems in understanding sentences with reversed word order. The study reports first experiences with the method and suggestions for its implementation. Cílem studie bylo prozkoumat zpracování pádových a slovosledných vodítek u tříletých a pětiletých dětí pomocí metody vizuální preference v reálném čase. Děti poslouchaly jednoduché tranzitivní věty, které začínaly buď podmětem nebo předmětem, a zároveň sledovaly dvojici obrázků. Jeden z obrázků odpovídal slyšené větě, druhý zobrazoval stejnou akci, při které ale byly role aktérů prohozené. U tříletých dětí analýza dat ukázala nevýznamnou preferenci pro cílový obrázek během prezentace posledního slova. V žádném ze sledovaných intervalů věty nebyl zjištěn statisticky významný vliv experimentální podmínky. U pětiletých dětí byla nalezena významná preference pro cílový obrázek. Nepřítomnost statisticky významného vlivu experimentální podmínky naznačuje, že pětileté děti nemají výraznější problémy s porozuměním větám, které mají převrácený slovosled. Předkládaná studie popisuje první zkušenosti s danou experimentální metodou a popisuje možnosti její implementace. Cílem studie bylo prozkoumat zpracování pádových a slovosledných vodítek u tříletých a pětiletých dětí pomocí metody vizuální preference v reálném čase. Děti poslouchaly jednoduché tranzitivní věty, které začínaly buď podmětem nebo předmětem, a zároveň sledovaly dvojici obrázků. Jeden z obrázků odpovídal slyšené větě, druhý zobrazoval stejnou akci, při které ale byly role aktérů prohozené. U tříletých dětí analýza dat ukázala nevýznamnou preferenci pro cílový obrázek během prezentace posledního slova. V žádném ze sledovaných intervalů věty nebyl zjištěn statisticky významný vliv experimentální podmínky. U pětiletých dětí byla nalezena významná preference pro cílový obrázek. Nepřítomnost statisticky významného vlivu experimentální podmínky naznačuje, že pětileté děti nemají výraznější problémy s porozuměním větám, které mají převrácený slovosled. Předkládaná studie popisuje první zkušenosti s danou experimentální metodou a popisuje možnosti její implementace.
dcterms:title
Měření jazykového porozumění u dětí v reálném čase sledováním očních pohybů Měření jazykového porozumění u dětí v reálném čase sledováním očních pohybů Measuring language comprehension in children using on-line preferential looking
skos:prefLabel
Měření jazykového porozumění u dětí v reálném čase sledováním očních pohybů Measuring language comprehension in children using on-line preferential looking Měření jazykového porozumění u dětí v reálném čase sledováním očních pohybů
skos:notation
RIV/68081740:_____/09:00333413!RIV10-AV0-68081740
n3:aktivita
n8:Z n8:P
n3:aktivity
P(KJB700250801), Z(AV0Z70250504)
n3:cisloPeriodika
5
n3:dodaniDat
n11:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n4:4334000 n4:2669501
n3:druhVysledku
n12:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
325397
n3:idVysledku
RIV/68081740:_____/09:00333413
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
word order; language acquisition; preferential looking
n3:klicoveSlovo
n9:word%20order n9:language%20acquisition n9:preferential%20looking
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[6A752AF00339]
n3:nazevZdroje
Československá  psychologie
n3:obor
n15:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n10:KJB700250801
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2009
n3:svazekPeriodika
53
n3:tvurceVysledku
Lukavský, Jiří Smolík, Filip
n3:wos
000272056900006
n3:zamer
n16:AV0Z70250504
s:issn
0009-062X
s:numberOfPages
11