This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n20https://schema.org/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F68081740%3A_____%2F07%3A00099776%21RIV08-AV0-68081740/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F68081740%3A_____%2F07%3A00099776%21RIV08-AV0-68081740
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Episodická paměť je z psychologického hlediska pamětí na osobní události. Problematika episodické paměti v kontextu virtuálních lidí zatím nebyla příliš studována, navzdory tomu, že je poměrně klíčová pro věrohodnost postav z výukových simulací, virtuálního dramatu a určitého typu počítačových her. Postava bez episodické paměti například nedokáže odpovědět na otázku, co dělala včera, a bude mít problém s delším přerušováním úkolů, protože jí informace o přerušeném úkolu vymizí z krátkodobé paměti. Příspěvek předkládá původní symbolický model episodické paměti pro virtuálního člověka vycházející z Gibsonovy teorie afordancí a diskutuje prototypovou implementaci. Zabývá se jak aspekty uvěřitelnosti, například tím, jestli postava dokáže odvyprávět svůj „denní příběh“, tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Příspěvek se též dotýká fenomenologického rozměru modelu a dále diskutuje rozdíly mezi zapomínám episod, jak ho popisuje psychologie, a zapomínáním navrženým v modelu. Episodická paměť je z psychologického hlediska pamětí na osobní události. Problematika episodické paměti v kontextu virtuálních lidí zatím nebyla příliš studována, navzdory tomu, že je poměrně klíčová pro věrohodnost postav z výukových simulací, virtuálního dramatu a určitého typu počítačových her. Postava bez episodické paměti například nedokáže odpovědět na otázku, co dělala včera, a bude mít problém s delším přerušováním úkolů, protože jí informace o přerušeném úkolu vymizí z krátkodobé paměti. Příspěvek předkládá původní symbolický model episodické paměti pro virtuálního člověka vycházející z Gibsonovy teorie afordancí a diskutuje prototypovou implementaci. Zabývá se jak aspekty uvěřitelnosti, například tím, jestli postava dokáže odvyprávět svůj „denní příběh“, tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Příspěvek se též dotýká fenomenologického rozměru modelu a dále diskutuje rozdíly mezi zapomínám episod, jak ho popisuje psychologie, a zapomínáním navrženým v modelu. Episodic memory is from the psychological point of view the memory for personal events. The problems of episodic memory in virtual humans haven't been studied deeply yet, despite it is a key aspect of virtual beings' believability in simulations, virtual drama or some computer games. The character without episodic memory can't answer simple questions, e.g. what he did the day before, and it will suffer problems, when it is interrupted because the information on interrupted task will disappear from memory. In this report the model of symbolic episodic memory for virtual beings based on Gibson's affordance theory is introduced and the prototype implementation is presented. The believability aspects are discussed e.g. whether the character can reproduce his day story and also the technical parameters (memory, access speed) are reported. The report mentions the phenomenological dimension of the model, and the differences between event forgetting in psychology and in the model are compared.
dcterms:title
Episodická paměť pro virtuální postavy Episodic memory for virtual beings Episodická paměť pro virtuální postavy
skos:prefLabel
Episodic memory for virtual beings Episodická paměť pro virtuální postavy Episodická paměť pro virtuální postavy
skos:notation
RIV/68081740:_____/07:00099776!RIV08-AV0-68081740
n3:strany
263;273
n3:aktivita
n5:P n5:Z
n3:aktivity
P(GA406/06/1772), Z(AV0Z70250504)
n3:dodaniDat
n10:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n15:2669501
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
420350
n3:idVysledku
RIV/68081740:_____/07:00099776
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
episodic memory; virtual beings; simulations of memory processes
n3:klicoveSlovo
n11:virtual%20beings n11:episodic%20memory n11:simulations%20of%20memory%20processes
n3:kontrolniKodProRIV
[40BFE0CD4DA6]
n3:mistoKonaniAkce
Smolenice
n3:mistoVydani
Opava
n3:nazevZdroje
Kognice a umělý život VII
n3:obor
n4:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n6:GA406%2F06%2F1772
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2007
n3:tvurceVysledku
Brom, C. Pešková, K. Lukavský, Jiří
n3:typAkce
n18:EUR
n3:zahajeniAkce
2007-05-28+02:00
n3:zamer
n21:AV0Z70250504
s:numberOfPages
11
n8:hasPublisher
Slezská univerzita v Opavě. Filozoficko-přírodovědecká fakulta
n20:isbn
978-80-7248-412-6