This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F67985963%3A_____%2F04%3A00109259%21RIV%2F2005%2FAV0%2FA34005%2FN/
n6http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F67985963%3A_____%2F04%3A00109259%21RIV%2F2005%2FAV0%2FA34005%2FN
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The study deals with the use of advertisement and publicity for national and political goals in economy, concentrating in this connection on Czech-German relations in the latter half of the 19th century and stressing the similar and specific features in the policy applied by the Czech and German representation. Studie se zabývá využíváním reklamy pro národněpolitické cíle v hospodářské oblasti.Práce se koncentruje na česko-německé vztahy v 2. polovině 19. století a poukazuje na podobnost a specifika postupu české a německé reprezentace. In der Abhandlung wird auf die Nutzung der Werbung für nationalpolitische Ziele im Wirtschaftsbereich eingegangen. Die Arbeit konzentriert sich auf die tschechisch-deutschen Beziehungen in der 2. Hälfte des 19. Jahrhunderts und deutet auf die Ähnlichkeiten und Spezifika des Vorgehens der tschechischen und der deutschen Repräsentation.
dcterms:title
Der ökonomische Nationalismus in der tschechischen Reklame der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts Economic nationalism in Czech advertisement and publicity in the latter half of the 19th century Hospodářský nacionalismus v české reklamě druhé poloviny 19. století
skos:prefLabel
Economic nationalism in Czech advertisement and publicity in the latter half of the 19th century Der ökonomische Nationalismus in der tschechischen Reklame der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts Hospodářský nacionalismus v české reklamě druhé poloviny 19. století
skos:notation
RIV/67985963:_____/04:00109259!RIV/2005/AV0/A34005/N
n3:strany
171;181
n3:aktivita
n7:P n7:Z
n3:aktivity
P(GA404/02/0797), Z(AV0Z8015903)
n3:dodaniDat
n14:2005
n3:domaciTvurceVysledku
n11:8041083
n3:druhVysledku
n18:C
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
559780
n3:idVysledku
RIV/67985963:_____/04:00109259
n3:jazykVysledku
n19:ger
n3:klicovaSlova
history; nationalism; advertisement
n3:klicoveSlovo
n9:nationalism n9:history n9:advertisement
n3:kontrolniKodProRIV
[7C5C8EC4DA9E]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Wirtschaftsnationalismus als Entwicklungsstrategie ostmitteleuropäischer Eliten. Die böhmischen Länder und die Tschechoslowakei in vergleichender Perspektive
n3:obor
n20:AB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n16:GA404%2F02%2F0797
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2004
n3:tvurceVysledku
Vošahlíková, Pavla
n3:zamer
n5:AV0Z8015903
s:numberOfPages
11
n6:hasPublisher
Aleš Skřivan ml
n15:isbn
80-86493-10-5