This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F67985955%3A_____%2F09%3A00329351%21RIV10-AV0-67985955/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F67985955%3A_____%2F09%3A00329351%21RIV10-AV0-67985955
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Výuka na rakouských gymnáziích měla díky Exner-Bonitzově školské reformě po r. 1848 jistá specifika, která se promítla do dějinně filosofického vývoje: %22filosofickou propedeutiku%22 jakožto povinný úvod do filosofie a psychologie. Stať rozebírá filosofické a politické pozadí nového učebního oboru, jeho roli pro rychlý vědecký a hospodářský rozvoj habsburské monarchie a teoretické směřování učebnic během první, %22herbartovské%22 fáze. Ve třech exemplárních oblastech je zkoumána konkrétní recepce obsahů, které učebnice zprostředkovávají: analýzy příslušných forem teorie objektů a fenomenologie, role Lindnerovy učebnice pro Freudovu psychoanalýzu a zprostředkování kritických motivů, které se uplatnily, především také literárně, na přelomu století v takzvané %22krizi Já%22. Výuka na rakouských gymnáziích měla díky Exner-Bonitzově školské reformě po r. 1848 jistá specifika, která se promítla do dějinně filosofického vývoje: %22filosofickou propedeutiku%22 jakožto povinný úvod do filosofie a psychologie. Stať rozebírá filosofické a politické pozadí nového učebního oboru, jeho roli pro rychlý vědecký a hospodářský rozvoj habsburské monarchie a teoretické směřování učebnic během první, %22herbartovské%22 fáze. Ve třech exemplárních oblastech je zkoumána konkrétní recepce obsahů, které učebnice zprostředkovávají: analýzy příslušných forem teorie objektů a fenomenologie, role Lindnerovy učebnice pro Freudovu psychoanalýzu a zprostředkování kritických motivů, které se uplatnily, především také literárně, na přelomu století v takzvané %22krizi Já%22. The reform of Austrian high schools, a core element of the Exner-Bonitz reform of the Austrian schooling system in the early 1850s, created the new compulsory subject of %22philosophical propaedeutics%22 as a framework for introductory classes in philosophy and psychology. The article analyzes the philosophical and political background of Austrian %22philosophical propaedeutics%22, its role for the scientific %22take off%22 of the late Habsburg empire, and the general theoretical orientation of textbooks written for the new subject in the first phase of textbook production, dominated by Herbartianism. In a final section, the article examines the schoolbooks´ impact on early versions of object theory and phenomenology, the importance of Lindner´s textbook for Freud's psychoanalysis, and the textbooks' relevance to the so-called %22crisis of the self%22, a prominent topic in turn-of-the century Austrian literature.
dcterms:title
Christoph Landerer, Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích: Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv - překlad Christoph Landerer, Der Logik- und Psychologieunterricht an österreichischen Gymnasien - Translation Christoph Landerer, Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích: Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv - překlad
skos:prefLabel
Christoph Landerer, Der Logik- und Psychologieunterricht an österreichischen Gymnasien - Translation Christoph Landerer, Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích: Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv - překlad Christoph Landerer, Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích: Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv - překlad
skos:notation
RIV/67985955:_____/09:00329351!RIV10-AV0-67985955
n4:aktivita
n5:Z
n4:aktivity
Z(AV0Z90090514)
n4:cisloPeriodika
4
n4:dodaniDat
n13:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n8:1462628
n4:druhVysledku
n10:J
n4:duvernostUdaju
n17:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
307034
n4:idVysledku
RIV/67985955:_____/09:00329351
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
philosophical propaedeutics; Austrian schooling system; Herbartianism; %22crisis of the self%22
n4:klicoveSlovo
n7:philosophical%20propaedeutics n7:Austrian%20schooling%20system n7:%2522crisis%20of%20the%20self%2522 n7:Herbartianism
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[5A03A89FF10F]
n4:nazevZdroje
Filosofický časopis
n4:obor
n15:AA
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n13:2009
n4:svazekPeriodika
57
n4:tvurceVysledku
Bakešová, Alena
n4:zamer
n11:AV0Z90090514
s:issn
0015-1831
s:numberOfPages
21