This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00318850%21RIV09-AV0-67985840/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00318850%21RIV09-AV0-67985840
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper deals with conventions in mathematics communication and problems caused by non-accepting of conventional mathematical notations by pupils or insufficient acquaintance with rules of their usage. Some cases of pupils´inventional representations are presented and analysed. Článek se zabývá konvencemi v matematické komunikaci a problémy zapřičiněnými nepřijetím konvenčních matematických zápisů nebo nedostatečným seznámením s pravidly jejich užití. V článku je prezentováno a analyzováno několik případů žákovských invenčních reprezentací. The paper deals with conventions in mathematics communication and problems caused by non-accepting of conventional mathematical notations by pupils or insufficient acquaintance with rules of their usage. Some cases of pupils´inventional representations are presented and analysed.
dcterms:title
The pupils´interpretation of mathematics writings Žákovská interpretace matematických zápisů The pupils´interpretation of mathematics writings
skos:prefLabel
The pupils´interpretation of mathematics writings Žákovská interpretace matematických zápisů The pupils´interpretation of mathematics writings
skos:notation
RIV/67985840:_____/08:00318850!RIV09-AV0-67985840
n3:aktivita
n19:P n19:Z
n3:aktivity
P(GA406/08/0710), Z(AV0Z10190503)
n3:dodaniDat
n11:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n8:4916751
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
391073
n3:idVysledku
RIV/67985840:_____/08:00318850
n3:jazykVysledku
n16:eng
n3:klicovaSlova
mathematics education; mathematical notation; communication problems
n3:klicoveSlovo
n15:communication%20problems n15:mathematical%20notation n15:mathematics%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[0150C495826F]
n3:mistoKonaniAkce
Iwonicz Zdrój
n3:mistoVydani
Rzeszów
n3:nazevZdroje
Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education
n3:obor
n5:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n13:GA406%2F08%2F0710
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2008
n3:tvurceVysledku
Roubíček, Filip
n3:typAkce
n18:EUR
n3:zahajeniAkce
2008-08-17+02:00
n3:zamer
n20:AV0Z10190503
s:numberOfPages
7
n17:hasPublisher
WUR
n21:isbn
978-83-7338-420-0