This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00041216%21RIV07-AV0-67985840/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00041216%21RIV07-AV0-67985840
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The contribution reports on a case study in which a group of teachers shifted from reflective practitioners to the teacher-researcher via qualified (joint) pedagogical reflection with researchers. Qualified pedagogical reflection includes observation, contemplation and consideration, description and analysis of key elements, evaluation or revaluation, ways of explanation, accepting decisions and determining a new strategy. It creates space for the transition from an intuitive to a conscious and justified teachers´action in mathematics lessons. The contribution reports on a case study in which a group of teachers shifted from reflective practitioners to the teacher-researcher via qualified (joint) pedagogical reflection with researchers. Qualified pedagogical reflection includes observation, contemplation and consideration, description and analysis of key elements, evaluation or revaluation, ways of explanation, accepting decisions and determining a new strategy. It creates space for the transition from an intuitive to a conscious and justified teachers´action in mathematics lessons. Příspěvek informuje o případové studii ukazující posun několika učitelů od %22reflektujícího praktika%22 k učiteli-výzkumníkovi cestou kvalifikované (společné) pedagogické reflexe. Kvalifikovaná pedagogická reflexe zahrnuje pozorování, popis a analýzu klíčových elementů,hodnocení atd. Vytváří prostor pro přechod od intuitivní k uvědomělé a odůvodňované činnosti učitele ve vyučování matematice.
dcterms:title
Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers
skos:prefLabel
Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers
skos:notation
RIV/67985840:_____/06:00041216!RIV07-AV0-67985840
n3:strany
99;103
n3:aktivita
n11:P n11:Z
n3:aktivity
P(GA406/05/2444), Z(AV0Z10190503)
n3:dodaniDat
n12:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n14:1807625 n14:8286469
n3:druhVysledku
n4:D
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
481035
n3:idVysledku
RIV/67985840:_____/06:00041216
n3:jazykVysledku
n20:eng
n3:klicovaSlova
qualified pedagogical reflection; joint reflection; reflective practitioner
n3:klicoveSlovo
n5:joint%20reflection n5:reflective%20practitioner n5:qualified%20pedagogical%20reflection
n3:kontrolniKodProRIV
[257C405A5F03]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Proceedings 30th Conference of the International group for the Psychology of Mathematics Education
n3:obor
n6:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n18:GA406%2F05%2F2444
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2006
n3:tvurceVysledku
Tichá, Marie Macháčková, Jana Hošpesová, A.
n3:typAkce
n16:EUR
n3:zahajeniAkce
2006-07-16+02:00
n3:zamer
n17:AV0Z10190503
s:issn
0771-100X
s:numberOfPages
5
n10:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta