This HTML5 document contains 37 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F65999533%3A_____%2F14%3A%230000065%21RIV14-TA0-65999533/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F65999533%3A_____%2F14%3A%230000065%21RIV14-TA0-65999533
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.amo.cz
dcterms:description
The study “Bavaria’s external activities on the bilateral, regional and European levels” offers an analytical overview of Munich’s external relations since 2008. Utilising concepts from the literature on paradiplomacy, defined broadly as international activities of regional governments, our research is grounded in an extensive collection and analysis of primary sources. A vast corpus of publicly available documents was gathered and examined (including legal documents, political manifestos, official communication, parliamentary proceedings, statistics). 23 elite interviews with politicians, officials and academics were conducted in Munich, Prague, Berlin and Brussels. The study introduces a basic analytical division between European politics (EP) and foreign relations (FR) as the two main components of Bavaria’s external activities. EP is understood as belonging to domestic politics, as the political struggle is usually over measures that b ecome di rect part of European, national or regional legislation. In contrast, FR are characterised by a colourful network of differentiated activities and are more often than not conducted on an informal basis, with little legal ground. Bavaria’s actorness in FR is thus rather practical, i.e. based on actual conduct of relations and recognition by others, than legal. EP and FR are also typically conducted by different offices within ministries and other institutions. Chapter II analyses Bavaria’s European politics in its complexity, including legal framework, political and public debates, key interests and institutional actors in Munich, Berlin and Brussels. The three remaining chapters focus on foreign relations. Chapter III presents a general overview, identifying key institutions, mechanisms of coordination and planning and the tools available. These general insights are then developed in the following case studies on international trade (Chapter IV) and Czech-Bavarian relati ons (Cha pter V). V předkládané studii jsme se pokusili zmapovat bavorské zahraniční aktivity od roku 2008. Opírali jsme se o teoretické koncepty z literatury o tzv. paradiplomacii, tedy mezinárodních aktivitách regionálních vlád. Navrhli jsme základní rozdělení vnějších aktivit na evropskou politiku (EP) a zahraniční vztahy (ZV), a to na základě jejich odlišného právního zakotvení, povahy i aktérů. Toto rozdělení jsme pak sledovali v jednotlivých částech – komplexním pojetí evropské politiky v kapitole II, obecném nástinu zahraničních vztahů v kapitole III a dvou následujících případových studiích. Obecným závěrem tedy je, že bavorské zahraniční aktivity jsou značně fragmentované. Kdybychom však hledali ono pomyslné jediné telefonní číslo, pravděpodobně bychom ho našli v Bavorské státní kanceláři, která je zde hlavním koordinátorem. V případě EP bychom programové tvůrce našli mezi jednotl ivými poslanci v Bruselu a Berlíně, vykonavatele pak v zemské vládě a jejím aparátu, Evropském parlamentu a Spolkovém sněmu, neoficiálně ale také ve Spolkové vládě, a to při účasti CSU na koalici. V ZV bychom byli odkázáni také na další aktéry, na které má Státní kancelář jen omezený vliv (např. rezortní ministerstva, podnikatelské svazy, samosprávy). Jednotné a dlouhodobé zájmy, které by se bezprostředně týkali aktérů napříč bavorskou politickou, ekonomickou a veřejnou sférou bychom tedy hledali těžko a je proto užitečnější zaměřit se na jednotlivé konkrétní oblasti. Co se evropské politiky týče, Bavorsko působí především jako lobbista. Běžné instrukce a rámcové pozice spolkové země formálně neovlivní (kromě oblastí jim svěřených), pouze sdělují Spolkové vládě stanoviska, která k nim nemusí přihlédnout. V zásadních otázkách evropské politiky jsou ale země schopné rozhodovac í proce s ve Spolkové radě na základě čl. 23 Základního zákona zablokovat. V předkládané studii jsme se pokusili zmapovat bavorské zahraniční aktivity od roku 2008. Opírali jsme se o teoretické koncepty z literatury o tzv. paradiplomacii, tedy mezinárodních aktivitách regionálních vlád. Navrhli jsme základní rozdělení vnějších aktivit na evropskou politiku (EP) a zahraniční vztahy (ZV), a to na základě jejich odlišného právního zakotvení, povahy i aktérů. Toto rozdělení jsme pak sledovali v jednotlivých částech – komplexním pojetí evropské politiky v kapitole II, obecném nástinu zahraničních vztahů v kapitole III a dvou následujících případových studiích. Obecným závěrem tedy je, že bavorské zahraniční aktivity jsou značně fragmentované. Kdybychom však hledali ono pomyslné jediné telefonní číslo, pravděpodobně bychom ho našli v Bavorské státní kanceláři, která je zde hlavním koordinátorem. V případě EP bychom programové tvůrce našli mezi jednotl ivými poslanci v Bruselu a Berlíně, vykonavatele pak v zemské vládě a jejím aparátu, Evropském parlamentu a Spolkovém sněmu, neoficiálně ale také ve Spolkové vládě, a to při účasti CSU na koalici. V ZV bychom byli odkázáni také na další aktéry, na které má Státní kancelář jen omezený vliv (např. rezortní ministerstva, podnikatelské svazy, samosprávy). Jednotné a dlouhodobé zájmy, které by se bezprostředně týkali aktérů napříč bavorskou politickou, ekonomickou a veřejnou sférou bychom tedy hledali těžko a je proto užitečnější zaměřit se na jednotlivé konkrétní oblasti. Co se evropské politiky týče, Bavorsko působí především jako lobbista. Běžné instrukce a rámcové pozice spolkové země formálně neovlivní (kromě oblastí jim svěřených), pouze sdělují Spolkové vládě stanoviska, která k nim nemusí přihlédnout. V zásadních otázkách evropské politiky jsou ale země schopné rozhodovac í proce s ve Spolkové radě na základě čl. 23 Základního zákona zablokovat.
dcterms:title
Bavaria’s external activities on the bilateral, regional and European levels Zahraniční aktivity Bavorska na bilaterální, regionální a evropské úrovni Zahraniční aktivity Bavorska na bilaterální, regionální a evropské úrovni
skos:prefLabel
Bavaria’s external activities on the bilateral, regional and European levels Zahraniční aktivity Bavorska na bilaterální, regionální a evropské úrovni Zahraniční aktivity Bavorska na bilaterální, regionální a evropské úrovni
skos:notation
RIV/65999533:_____/14:#0000065!RIV14-TA0-65999533
n15:predkladatel
n16:ico%3A65999533
n3:aktivita
n9:P
n3:aktivity
P(TB010MZV040)
n3:dodaniDat
n11:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n17:4676033
n3:druhVysledku
n6:V%2FU
n3:duvernostUdaju
n14:U
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
56628
n3:idVysledku
RIV/65999533:_____/14:#0000065
n3:jazykVysledku
n4:cze
n3:klicovaSlova
Bavaria; paradiplomacy
n3:klicoveSlovo
n7:Bavaria n7:paradiplomacy
n3:kontrolniKodProRIV
[C74C4CE5C7DA]
n3:objednatelVyzkumneZpravy
Ministerstvo zahraničních věcí ČR
n3:obor
n19:AD
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n10:TB010MZV040
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2014
n3:tvurceVysledku
Prášil, Jan Eberle, Jakub
s:numberOfPages
109