This HTML5 document contains 53 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F64579336%3A_____%2F10%3A%230000005%21RIV10-MPO-64579336/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/licencniPoplatek/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/kategorie/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiJinymSubjektem/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F64579336%3A_____%2F10%3A%230000005%21RIV10-MPO-64579336
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V rámci projektu byl realizován vývoj a výroba full-scale celokompozitní sekce trupu malého dopravního letounu. Jedná se o střední část trupu, která je konstrukčně nejsložitější a přenáší největší zatížení. Sekce obsahuje rovněž závěsy křídla a podvozkové nosníky. Vzhledem k množství kompozitních materiálů použitých na letounech české výroby se jedná o ojedinělý výrobek, protože dosud nebyly v Českém leteckém průmyslu kompozitní materiály aplikovány na primární konstrukci trupu letounu v kategorii CS/FAR 23. Rovněž certifikační zkoušky požadované předpisem pro takovou konstrukci použitou na letounu byly realizovány v plném rozsahu jak je požaduje předpis, včetně přístupu damage tolerance. Projekt byl monitorován zástupci Úřadu civilního letectví. Nicméně se nejednalo o skutečný certifikační proces, protože sekce není použita na konkrétním typu letounu. Full-scale demonstrator of the all-composite fuselage section has been developed and produced within the project FT-TA3/153. Demonstrator represent mid section of the fuselage that is the most difficult part of the fuselage and it is subjected to biggest loads. Fuselage section contains wing fuselage attachment points and main landing gear beams. For the first time composite materials has been used in the primary structure of the aircraft fuselage belongs to FAR/CS 23 category. All required tests has been performed including damage tolerance approach. Representatives of Czech Civil Aviation Authority have monitored whole project. However certification has not been an objective because section is not part of certain certified aircraft. V rámci projektu byl realizován vývoj a výroba full-scale celokompozitní sekce trupu malého dopravního letounu. Jedná se o střední část trupu, která je konstrukčně nejsložitější a přenáší největší zatížení. Sekce obsahuje rovněž závěsy křídla a podvozkové nosníky. Vzhledem k množství kompozitních materiálů použitých na letounech české výroby se jedná o ojedinělý výrobek, protože dosud nebyly v Českém leteckém průmyslu kompozitní materiály aplikovány na primární konstrukci trupu letounu v kategorii CS/FAR 23. Rovněž certifikační zkoušky požadované předpisem pro takovou konstrukci použitou na letounu byly realizovány v plném rozsahu jak je požaduje předpis, včetně přístupu damage tolerance. Projekt byl monitorován zástupci Úřadu civilního letectví. Nicméně se nejednalo o skutečný certifikační proces, protože sekce není použita na konkrétním typu letounu.
dcterms:title
All-composite fuselage demonstrator Sekce trupu celokompozitního letounu Sekce trupu celokompozitního letounu
skos:prefLabel
Sekce trupu celokompozitního letounu All-composite fuselage demonstrator Sekce trupu celokompozitního letounu
skos:notation
RIV/64579336:_____/10:#0000005!RIV10-MPO-64579336
n3:aktivita
n8:P
n3:aktivity
P(FT-TA3/153)
n3:dodaniDat
n6:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n11:3921603 n11:1040197 n11:7116519
n3:druhVysledku
n18:G%2FB
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:ekonomickeParametry
V roce 2009 zvýšení tržeb o 900 tis. Kč V roce 2010 je očekáváno zvýšení tržeb o 2 500 tis Kč.Celokompozitní sekce trupu má v porovnání se srovnatelnou variantou z kovových materiálů o 7% nižší náklady na výrobu vyžaduje o 16% méně normohodin.
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
286730
n3:idVysledku
RIV/64579336:_____/10:#0000005
n3:interniIdentifikace
Sekce trupu MP26_1_1000-000
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:kategorie
n9:C
n3:klicovaSlova
composite materials; composite aircraft; composite structure; fuselage demonstrator; full-scale demonstrator; primary aircraft structure; bonding; Damage tolerance; certification; FAR 23; CS 23
n3:klicoveSlovo
n4:fuselage%20demonstrator n4:full-scale%20demonstrator n4:Damage%20tolerance n4:FAR%2023 n4:bonding n4:certification n4:composite%20aircraft n4:composite%20structure n4:CS%2023 n4:composite%20materials n4:primary%20aircraft%20structure
n3:kontrolniKodProRIV
[F785246308CB]
n3:licencniPoplatek
n7:A
n3:lokalizaceVysledku
Sídlo společnosti LA composite, s. r. o., Beranových 65, Praha 9, 19902
n3:obor
n19:JI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n17:FT-TA3%2F153
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2010
n3:technickeParametry
Sekce trupu malého dopravního letounu z kompozitních materiálů, vxšxd 1,7x2,73x3,76 m, hmotnost 205 kg. Sekce trupu je o 20% lehčí, obsahuje o 85% méně dílů než srovnatelná kovová varianta
n3:tvurceVysledku
Řehák, Michal Vlček, Miroslav Průcha, Petr
n3:vlastnik
n12:vlastnikVysledku
n3:vyuzitiJinymSubjektem
n15:A