This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002897%21RIV15-MSM-18470___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002897%21RIV15-MSM-18470___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V článku je nastíněn vývoj školství od vydání velkého říšského zákonu v roce 1869 do druhé světové války. V tomto období bylo školství poměrně stabilní, nedocházelo ke změnám, jak to bylo obvyklé v období po 2. světové válce. I výuka přírodozpytu byla velmi podobná v celém období. Přírodozpyt jako vyučovací předmět spojoval fyziku a chemii, takže byl kladen velký důraz na mezipředmětové vztahy. Osnovy byly psány tak, aby učivo bylo možné uplatnit v praktickém životě, v zemědělství, hospodářství a domácnosti. Článek také zachycuje rozdíl mezi učivem v obecné škole a škole měšťanské. The article outlines the development of education since the release of imperial law in 1869 to the First World War. The education in this perion was relatively stable, there weren´t any changes as it was usual in the period after the Second World War. The teaching of natural sciences was very similar during this period too. Natural sciences at this time linked chemistry and physics and there was a great emphasis on interdisciplinary relations. The sylabus has been written so that the subject matter could be applied in everyday life, farming, economy and domestic matters. The article also shows the difference between the subject matter in primary and secondary schools. V článku je nastíněn vývoj školství od vydání velkého říšského zákonu v roce 1869 do druhé světové války. V tomto období bylo školství poměrně stabilní, nedocházelo ke změnám, jak to bylo obvyklé v období po 2. světové válce. I výuka přírodozpytu byla velmi podobná v celém období. Přírodozpyt jako vyučovací předmět spojoval fyziku a chemii, takže byl kladen velký důraz na mezipředmětové vztahy. Osnovy byly psány tak, aby učivo bylo možné uplatnit v praktickém životě, v zemědělství, hospodářství a domácnosti. Článek také zachycuje rozdíl mezi učivem v obecné škole a škole měšťanské.
dcterms:title
Přírodozpyt jako vyučovací předmět mezi lety 1869 a 1939 Přírodozpyt jako vyučovací předmět mezi lety 1869 a 1939 The development of education of natural science since 1869 to 1939
skos:prefLabel
Přírodozpyt jako vyučovací předmět mezi lety 1869 a 1939 Přírodozpyt jako vyučovací předmět mezi lety 1869 a 1939 The development of education of natural science since 1869 to 1939
skos:notation
RIV/62690094:18470/14:50002897!RIV15-MSM-18470___
n4:aktivita
n15:S
n4:aktivity
S
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n12:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n9:9799583 n9:3487385
n4:druhVysledku
n14:J
n4:duvernostUdaju
n5:S
n4:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
39562
n4:idVysledku
RIV/62690094:18470/14:50002897
n4:jazykVysledku
n7:cze
n4:klicovaSlova
curriculum; textbook; eduational methods; science
n4:klicoveSlovo
n10:textbook n10:curriculum n10:science n10:eduational%20methods
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[313F529C8E3C]
n4:nazevZdroje
Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách
n4:obor
n17:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n4:svazekPeriodika
23
n4:tvurceVysledku
Vybíral, Bohumil Kroupová, Bohumila
s:issn
1210-1761
s:numberOfPages
14
n6:organizacniJednotka
18470