This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002892%21RIV15-MSM-18470___/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002892%21RIV15-MSM-18470___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Aktivizující metody jsou nedílnou součástí moderního pojetí výuky, které klade důraz na aktivní zapojení žáka a jeho samostatné objevování nových poznatků a v souladu s Rámcově vzdělávacím programem rozvíjí jeho osobnost a klíčové kompetence. Jednou z často využívaných aktivizujících metod jsou didaktické hry, které mohou mít rozličnou podobu. V článku se zaměřujeme na šifrování, jehož využití ve výuce chemie není příliš obvyklé, ačkoliv podporuje mezipředmětové vztahy a rozvíjí logické, analytické a algoritmické myšlení, které je pro žáky nezbytné nejen ve výuce chemie při laboratorních cvičení a ve výuce informatiky, biologie či fyziky, ale taktéž jej potřebuje v praktickém životě. Součástí článku jsou konkrétní ukázky využití šifrování při práci žáka s tabulkou periodické soustavy prvků (PSP), jejíž podobu a rozmístění prvků si (po seznámení s periodickým zákonem) osvojuje zpravidla pamětně pomocí mnemotechnických pomůcek a úkolů zaměřených na dohledávání informací v tabulce PSP - podobu těchto úkolů lze zatraktivnit právě pomocí šifrování. Aktivizující metody jsou nedílnou součástí moderního pojetí výuky, které klade důraz na aktivní zapojení žáka a jeho samostatné objevování nových poznatků a v souladu s Rámcově vzdělávacím programem rozvíjí jeho osobnost a klíčové kompetence. Jednou z často využívaných aktivizujících metod jsou didaktické hry, které mohou mít rozličnou podobu. V článku se zaměřujeme na šifrování, jehož využití ve výuce chemie není příliš obvyklé, ačkoliv podporuje mezipředmětové vztahy a rozvíjí logické, analytické a algoritmické myšlení, které je pro žáky nezbytné nejen ve výuce chemie při laboratorních cvičení a ve výuce informatiky, biologie či fyziky, ale taktéž jej potřebuje v praktickém životě. Součástí článku jsou konkrétní ukázky využití šifrování při práci žáka s tabulkou periodické soustavy prvků (PSP), jejíž podobu a rozmístění prvků si (po seznámení s periodickým zákonem) osvojuje zpravidla pamětně pomocí mnemotechnických pomůcek a úkolů zaměřených na dohledávání informací v tabulce PSP - podobu těchto úkolů lze zatraktivnit právě pomocí šifrování. Activating methods form an integral part in modern teaching approach where an active participation of students, as well as their individual discovery of new knowledge is emphasized; in accordance with The General Educational Programme (Rámcový vzdělávací program), they develop students' personality and core competences. Educational games are one of frequently used activating methods, while they can be of various forms. In this article, we focus on encrypting; its use in chemistry education is not very common, though it supports interdisciplinary relationships, and develops logical and algorithmic thinking necessary for students not only in laboratory training in chemistry education and computer science, biology or physics education but which is also needed in practical life. Specific examples of encryption use of a student working with the Periodic Table of Elements (PRE) are a part of this article. Students acquire its form and the placement of elements (after becoming familiar with the periodic trends) usually thanks to mnemotechnic devices and tasks aimed at tracing information in the PRE table - encryption can be used to make the form of these tasks more popular.
dcterms:title
Encryptions as a Non-traditional Way of Student Activating in Chemistry Education Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie
skos:prefLabel
Encryptions as a Non-traditional Way of Student Activating in Chemistry Education Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie
skos:notation
RIV/62690094:18470/14:50002892!RIV15-MSM-18470___
n3:aktivita
n9:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n7:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7566638
n3:druhVysledku
n13:D
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
44795
n3:idVysledku
RIV/62690094:18470/14:50002892
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
periodic table of elements; chemistry education; activating methods of education; Encryption
n3:klicoveSlovo
n4:Encryption n4:activating%20methods%20of%20education n4:periodic%20table%20of%20elements n4:chemistry%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[D09EEEC5F063]
n3:mistoKonaniAkce
Hradec Králové
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2014
n3:tvurceVysledku
Chroustová, Kateřina Hanzalová, Pavla
n3:typAkce
n8:WRD
n3:zahajeniAkce
2014-09-15+02:00
s:numberOfPages
9
n14:hasPublisher
Gaudeamus
n11:isbn
978-80-7435-417-5
n16:organizacniJednotka
18470