This HTML5 document contains 51 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000651%21RIV13-MSM-18470___/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000651%21RIV13-MSM-18470___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/89-isbn9788372717665badaniawdydaktycechemii
dcterms:description
Téměř padesátiletá historie chemické olympiády v České republice dokumentuje oprávněnost její existence. Jedná se o předmětovou soutěž, jež lze považovat za jednu z forem podpory a podchycení zájmu talentovaných žáků o chemii resp. přírodní vědy. Formou zájmové činnosti napomáhá vyvolávat nejen hlubší zájem žáků o chemii, ale vede je k samostatné práci a hlubšímu poznávání chemické problematiky. Současně ji lze považovat za profesionálně organizovanou a institucionálně podporovanou formu péče o žáky nadané. Hlavní hypotéza výzkumu je formulována z předpokladu, že na vývoji talentovaného studenta se podílí celá řada faktorů, jejichž přehled a případný podíl na vývoji tohoto studenta je třeba stanovit. Je všeobecně známo, že sám talent není postačující podmínkou úspěšného profesního a občanského života absolventa školy. Aby tomu tak bylo, musí dojít k součinnosti celé řady dalších faktorů. Jejich, alespoň částečné, zjištění je cílem navrhovaného výzkumu. The almost 50-year-long history of Chemistry Olympics in the Czech Republic documents the justifiability of its existence. It has become a form of the gifted pupils´ support catching their interest in chemistry, respectively in natural science. The Chemistry Olympics is a subject competition which in the form of interesting activities not only awakes pupils´ interest in chemistry but also develops their independent work and deeper cognition of the whole field. At the same time it can be considered an organized and institutionally supported form of paying attention to gifted students. The main hypothesis is based on the expectation that the development of the gifted students is influenced by various factors the influence of which should be detected and later stipulated and supported, and potential negative factors eliminated. It is generally acknowledged that the talent is not the sufficient pre-condition for successful professional and private life of the graduate. But to reach this, various factors are expected to co-operate. The (partial) detecting of them is the main objective of this research project. The complete results and conclusions are presented in the full version of the paper. Téměř padesátiletá historie chemické olympiády v České republice dokumentuje oprávněnost její existence. Jedná se o předmětovou soutěž, jež lze považovat za jednu z forem podpory a podchycení zájmu talentovaných žáků o chemii resp. přírodní vědy. Formou zájmové činnosti napomáhá vyvolávat nejen hlubší zájem žáků o chemii, ale vede je k samostatné práci a hlubšímu poznávání chemické problematiky. Současně ji lze považovat za profesionálně organizovanou a institucionálně podporovanou formu péče o žáky nadané. Hlavní hypotéza výzkumu je formulována z předpokladu, že na vývoji talentovaného studenta se podílí celá řada faktorů, jejichž přehled a případný podíl na vývoji tohoto studenta je třeba stanovit. Je všeobecně známo, že sám talent není postačující podmínkou úspěšného profesního a občanského života absolventa školy. Aby tomu tak bylo, musí dojít k součinnosti celé řady dalších faktorů. Jejich, alespoň částečné, zjištění je cílem navrhovaného výzkumu.
dcterms:title
Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín Chemistry Olympics as a Means of Attracting Students´ Attention towards Studying Natural Science Disciplines Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín
skos:prefLabel
Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín Chemistry Olympics as a Means of Attracting Students´ Attention towards Studying Natural Science Disciplines
skos:notation
RIV/62690094:18470/12:50000651!RIV13-MSM-18470___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A18470
n3:aktivita
n12:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n10:8398399 n10:2160099 n10:5488311 n10:4851072 n10:4491513
n3:druhVysledku
n8:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
126954
n3:idVysledku
RIV/62690094:18470/12:50000651
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
Pedagogical Research; Monitoring Conditions of Gifted Pupils Selection; Chemistry Olympics
n3:klicoveSlovo
n6:Monitoring%20Conditions%20of%20Gifted%20Pupils%20Selection n6:Chemistry%20Olympics n6:Pedagogical%20Research
n3:kontrolniKodProRIV
[A8054109EDDF]
n3:mistoVydani
Kraków
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Badania w dydaktyce chemii
n3:obor
n20:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
5
n3:pocetStranKnihy
204
n3:pocetTvurcuVysledku
6
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2012
n3:tvurceVysledku
Hrubá, Kristýna Havlíček, Jiří Holý, Ivan Synková, Eliška Bílek, Martin Rychtera, Jiří
s:numberOfPages
9
n7:hasPublisher
Wydawnictwo naukowe UP
n14:isbn
978-83-7271-766-5
n21:organizacniJednotka
18470