This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001200%21RIV14-GA0-18450___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001200%21RIV14-GA0-18450___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf
dcterms:description
The paper investigated stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres. Undergraduate students (N = 132) were asked to rate food and beverage preferences of fans of classical music, jazz, pop, metal, techno, or rap. The results indicated the existence of clearly defined stereotypes of musical fans’ consumer behavior. According to these stereotypical images there are large differences in food and beverage preferences among 'elite' music listeners (classical, jazz) and other music preference groups. Typically, the 'elite' music listeners prefer unusual and luxurious foods. Further, they have higher demands in the selection of beverages. In contrast, the listeners of 'heavy' music prefer the traditional Czech cuisine, fast food, beer and common soft drinks. The consumer stereotype of pop listeners is between these two groups. They prefer specialties and fast food, preferences of beverages are in some respect close to listeners of 'elite' music. The stereotypes in consumer behavior are consistent with other findings about stereotypical images of personal qualities and characteristics of listeners various music genres. The results of the research can be applied in marketing domain. Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby, jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači „elitní hudby“ (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači „elitní“ hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači „tvrdé“' hudby dávají přednost tradiční české kuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká posluchačům %22elitní%22hudby. Zjištěné stereotypy spotřebitelského chování jsou v souladu s dalšími poznatky o stereotypních představách osobních vlastností a charakteristik posluchačů různých hudebních žánrů. Výsledky mohou být využity v oblasti marketingu. Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby, jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači „elitní hudby“ (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači „elitní“ hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači „tvrdé“' hudby dávají přednost tradiční české kuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká posluchačům %22elitní%22hudby. Zjištěné stereotypy spotřebitelského chování jsou v souladu s dalšími poznatky o stereotypních představách osobních vlastností a charakteristik posluchačů různých hudebních žánrů. Výsledky mohou být využity v oblasti marketingu.
dcterms:title
Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
skos:prefLabel
Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
skos:notation
RIV/62690094:18450/13:50001200!RIV14-GA0-18450___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A18450
n3:aktivita
n18:P
n3:aktivity
P(GA408/09/0075)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n15:3806111
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
107966
n3:idVysledku
RIV/62690094:18450/13:50001200
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
beverage preferences, food preferences, marketing, music preferences, personality, social stereotypes.
n3:klicoveSlovo
n4:marketing n4:beverage%20preferences n4:personality n4:social%20stereotypes. n4:food%20preferences n4:music%20preferences
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[8AA02D0F5304]
n3:nazevZdroje
Acta academica karviniensia
n3:obor
n14:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n20:GA408%2F09%2F0075
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Franěk, Marek
s:issn
1212-415X
s:numberOfPages
11
n19:organizacniJednotka
18450