This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002415%21RIV09-GA0-18450___/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002415%21RIV09-GA0-18450___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The development of AmI environments is complex task, as their features and functioning can neither be predefined nor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. In the paper we suggest new research directions related to LMS and AmI and we explain how the evolution of next generation of LMS can benefit from AmI visions. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms to the evaluation of users` reactions and responses of the proposed AmI systems. Všudypřítomná inteligence (AmI) nabízí novou koncepci systémů a aplikací, která by reagovala na přítomnost člověka a jeho potřeby v nějakém prostředí. Vývoj prostředí se všudypřítomnou inteligencí je značně komplikovaný, jelikož jejich vlastnosti a fungování záleží na různých emergentních či synergických vlivech. systémy pro počítačovou podporu vyučování resp. na webových technologiích založené výukové aplikace mohou sloužit jako zajímavé experimentální oblasti pro vývoj a testování AmI aplikací. V článku navrhujeme některé směry výzkumu v tomto směru. Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The development of AmI environments is complex task, as their features and functioning can neither be predefined nor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. In the paper we suggest new research directions related to LMS and AmI and we explain how the evolution of next generation of LMS can benefit from AmI visions. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms to the evaluation of users` reactions and responses of the proposed AmI systems.
dcterms:title
Learning Management System as Ambient Intelligence Playground Systém pro podporu učení jako hřiště pro všudypřítomnou inteligenci Learning Management System as Ambient Intelligence Playground
skos:prefLabel
Systém pro podporu učení jako hřiště pro všudypřítomnou inteligenci Learning Management System as Ambient Intelligence Playground Learning Management System as Ambient Intelligence Playground
skos:notation
RIV/62690094:18450/08:00002415!RIV09-GA0-18450___
n4:aktivita
n16:P
n4:aktivity
P(GA402/06/1325)
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n9:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n8:4285328 n8:1836579
n4:druhVysledku
n17:J
n4:duvernostUdaju
n5:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
376419
n4:idVysledku
RIV/62690094:18450/08:00002415
n4:jazykVysledku
n13:eng
n4:klicovaSlova
e-learning; learning management systems; ambient intelligence
n4:klicoveSlovo
n14:e-learning n14:ambient%20intelligence n14:learning%20management%20systems
n4:kodStatuVydavatele
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
n4:kontrolniKodProRIV
[DD4A4285513F]
n4:nazevZdroje
International journal of web based communities
n4:obor
n10:IN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n18:GA402%2F06%2F1325
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2008
n4:svazekPeriodika
4
n4:tvurceVysledku
Mikulecký, Peter Olševičová, Kamila
s:issn
1477-8394
s:numberOfPages
11
n7:organizacniJednotka
18450