This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18450%2F05%3A00001713%21RIV06-MSM-18450___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18450%2F05%3A00001713%21RIV06-MSM-18450___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
The aim of our paper is to describe our experience acquired during the development and subsequent utilization of our Prolog programming e-course. We will describe our journey from printed textbooks via isolated web based materials to the comprehensive and integrated e-course. We have changed not only the method of delivery but also the content of our course to make it more interesting and attractive for our students. Our new course is based on utilization of various games that allow us to demonstrate key aspects of logic programming, at the same time the subject as a whole is very appealing. Moreover, through suitable games even some difficult topic can be explained rather easily and spontaneously as we will illustrate in this paper using a chess version. Finally, we are going to review our existing experience with the e-course utilization and we will discuss the problems adherent to it as well. The aim of our paper is to describe our experience acquired during the development and subsequent utilization of our Prolog programming e-course. We will describe our journey from printed textbooks via isolated web based materials to the comprehensive and integrated e-course. We have changed not only the method of delivery but also the content of our course to make it more interesting and attractive for our students. Our new course is based on utilization of various games that allow us to demonstrate key aspects of logic programming, at the same time the subject as a whole is very appealing. Moreover, through suitable games even some difficult topic can be explained rather easily and spontaneously as we will illustrate in this paper using a chess version. Finally, we are going to review our existing experience with the e-course utilization and we will discuss the problems adherent to it as well. Cílem tohoto článku je popsání našich zkušeností získaných během vytváření a následného využívání e-kurzu programování v jazyce Prolog. Bude popsána naše cesta od tištěné učebnice přes relativně izolované materiály přístupné na webu až po komplexní a integrovaný e-kurz. Během popisovaného období jsme nezměnili jen způsob výuky, ale i vlastní obsah našeho kurzu s cílem učinit výuku tohoto jazyka zajímavější a přitažlivější pro studenty. Nový kurz je založen na využití různých her které umožňují demonstrovat klíčové aspekty logického programování a současně přispívají k větší atraktivité vyučovaného předmětu. Kromě toho je zřejmé, že prostřednictvím vhodně zvolených her je možné i některá poměrně obtížná témata vysvětlit relativně snadno a přirozeným způsobem, jak bude v tomto článku naznačeno na příkladu hry šachy. Na závěr budou zhodnoceny naše dosavadní zkušenosti s využíváním e-kurzu a naznačeny i některé s tím související problémy.
dcterms:title
Prolog programming e-course E-kurz programování v Prologu Prolog programming e-course
skos:prefLabel
Prolog programming e-course Prolog programming e-course E-kurz programování v Prologu
skos:notation
RIV/62690094:18450/05:00001713!RIV06-MSM-18450___
n3:strany
194-211
n3:aktivita
n12:Z
n3:aktivity
Z(MSM 184500002)
n3:cisloPeriodika
3-6
n3:dodaniDat
n13:2006
n3:domaciTvurceVysledku
n4:1836579 n4:6544711
n3:druhVysledku
n6:J
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
539225
n3:idVysledku
RIV/62690094:18450/05:00001713
n3:jazykVysledku
n15:eng
n3:klicovaSlova
Prolog; teaching programming; e-course
n3:klicoveSlovo
n5:Prolog n5:e-course n5:teaching%20programming
n3:kodStatuVydavatele
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
n3:kontrolniKodProRIV
[B79867119ECA]
n3:nazevZdroje
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
n3:obor
n16:JC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2005
n3:svazekPeriodika
15
n3:tvurceVysledku
Hynek, Josef Olševičová, Kamila
n3:zamer
n18:MSM%20184500002
s:issn
1560-4624
s:numberOfPages
17
n14:organizacniJednotka
18450