This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001962%21RIV14-MSM-18440___/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001962%21RIV14-MSM-18440___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamiku procesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stupni současné základní školy. Perspektivy a výzkumný potenciál tohoto přístupu narůstá ve spojení s postupy kvalitativní metodologie. Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamiku procesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stupni současné základní školy. Perspektivy a výzkumný potenciál tohoto přístupu narůstá ve spojení s postupy kvalitativní metodologie. The tradition of quality assessment of teaching in primary schools under normal conditions usually focuses on two variables: the results of teaching and its process. Experience has shown that continuous emphasis on a page giving more opportunities for researchers to know the dynamics of teaching and learning processes . We are seeing continuous improvement tools and methodologies , as in other areas of educational research to significantly promote qualitative methods, or new mixed research methodology . However, even the quantitative approach is at present interesting data and leads to reflection on the teaching. An example is a globally widespread method for Flanders, known as the FIAS 1970 (Flanders Interaction Analysis System). Its principle is to describe the interaction between teacher and students using pre-defined categories of activities. Our paper has three parts: Flanders in method development and educational context , the form of modified versions of system of categories and examples of research findings on the interaction of teacher and pupils at the 2nd current level of primary school. Perspectives and research potential of this approach is growing in conjunction with the procedures of qualitative methodology
dcterms:title
Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
skos:prefLabel
Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
skos:notation
RIV/62690094:18440/13:50001962!RIV14-MSM-18440___
n15:predkladatel
n17:orjk%3A18440
n4:aktivita
n12:S
n4:aktivity
S
n4:cisloPeriodika
2
n4:dodaniDat
n6:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n18:2226472
n4:druhVysledku
n10:J
n4:duvernostUdaju
n8:S
n4:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
82476
n4:idVysledku
RIV/62690094:18440/13:50001962
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
electronic support in research behavior; possibilities and limits; categorical system; Quantitative methodology interaction and communication in the classroom
n4:klicoveSlovo
n7:possibilities%20and%20limits n7:categorical%20system n7:Quantitative%20methodology%20interaction%20and%20communication%20in%20the%20classroom n7:electronic%20support%20in%20research%20behavior
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[F58C3CFA997A]
n4:nazevZdroje
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2013
n4:svazekPeriodika
LXIII
n4:tvurceVysledku
Svatoš, Tomáš
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
17
n14:organizacniJednotka
18440