This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001884%21RIV14-MSM-18440___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001884%21RIV14-MSM-18440___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.paidagogos.net
dcterms:description
One of the aspects that can be observed in the area of educational integration is the inclusion of pupils with special educational needs among the group intact peers. The specific position of children with special educational needs in the peer group is representative of its social interactions, satisfaction and dissatisfaction in relationships. This paper presents the qualify results of an investigation on the 5th classes of elementary school students who attend integrated. Jedním z aspektů, které lze sledovat v oblasti školské integrace, je začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mezi skupinu intaktních vrstevníků. Konkrétní pozice dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami ve vrstevnické skupině vypovídá o jeho sociálních interakcích, spokojenosti a nespokojenosti ve vztazích. Předkládaný článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření v 5. třídách základních škol, které navštěvují integrovaní žáci. Jedním z aspektů, které lze sledovat v oblasti školské integrace, je začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mezi skupinu intaktních vrstevníků. Konkrétní pozice dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami ve vrstevnické skupině vypovídá o jeho sociálních interakcích, spokojenosti a nespokojenosti ve vztazích. Předkládaný článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření v 5. třídách základních škol, které navštěvují integrovaní žáci.
dcterms:title
The social position of pupils with special educational needs in the group intact peers Postavení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve skupině intaktních vrstevníků Postavení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve skupině intaktních vrstevníků
skos:prefLabel
Postavení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve skupině intaktních vrstevníků The social position of pupils with special educational needs in the group intact peers Postavení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve skupině intaktních vrstevníků
skos:notation
RIV/62690094:18440/13:50001884!RIV14-MSM-18440___
n12:predkladatel
n17:orjk%3A18440
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n11:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n14:8435073 n14:4252004 n14:5941695
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
97683
n3:idVysledku
RIV/62690094:18440/13:50001884
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
classroom climate; ADHD; specific learning disabilities; a pupil with special educational needs; school integration
n3:klicoveSlovo
n9:specific%20learning%20disabilities n9:classroom%20climate n9:school%20integration n9:ADHD n9:a%20pupil%20with%20special%20educational%20needs
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[9941D96A4A80]
n3:nazevZdroje
Paidagogos : časopis pro pedagogiku a s ní související věd
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2013
n3:svazekPeriodika
2/2013
n3:tvurceVysledku
Balcarová, Jana Vítová, Jitka Linhartová, Veronika
s:issn
1213-3809
s:numberOfPages
14
n13:organizacniJednotka
18440