This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002281%21RIV09-GA0-18440___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002281%21RIV09-GA0-18440___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
The increased consumption and the using of Information and Communication Technologies (ICT) are leading to dynamical applications as well as to increased problems with ICT-waste. A big amount of valuable material is disappearing at the dumps. How are knowledge of students and teachers in the mentioned area ? it is the content of school curriculum or it is necessary to add this topic into the school curriculum? Do students have any knowledge about materials on the electronic devices and how much costs their recycling? Some answers gives questionnaire %22What with old computers?%22 distributed to students of teaching. By results we propose some activities, classes or class projects, for primary and secondary science education oriented to integration of science subjects (experimental activities, data mining and evaluation, calculations, geographical aspects, work with foreign texts, etc.). The increased consumption and the using of Information and Communication Technologies (ICT) are leading to dynamical applications as well as to increased problems with ICT-waste. A big amount of valuable material is disappearing at the dumps. How are knowledge of students and teachers in the mentioned area ? it is the content of school curriculum or it is necessary to add this topic into the school curriculum? Do students have any knowledge about materials on the electronic devices and how much costs their recycling? Some answers gives questionnaire %22What with old computers?%22 distributed to students of teaching. By results we propose some activities, classes or class projects, for primary and secondary science education oriented to integration of science subjects (experimental activities, data mining and evaluation, calculations, geographical aspects, work with foreign texts, etc.). Vzrůstající spotřeba a využití informačních a komunikačních technologií (ICT) vede nejen k jejich stále dynamičtějšímu využívání, ale i k zvyšujícímu se množství odpadu z těchto zařízení, kdy na skládkách mizí značné množství drahocenných materiálů. Jaké jsou ale znalosti studentů a učitelů z této oblasti ? setkali se nebo by se chtěli setkat s tímto tématem ve školní výuce? Vědí z jakých materiálů se může skládat elektronické zařízení a kolik musí v současnosti zaplatit za jeho recyklaci? Na tyto a jiné otázky jsme se snažili najít odpovědi v dotazníku %22Kam se starými počítači?%22 určeném univerzitním studentům a učitelům. Na základě zjištěných výsledků přicházíme s náměty možných činností v rámci mezipředmětové integrace a možností přípravy školních projektů (experimentální činnosti v přírodovědných předmětech, vyhledávání a sběr dat, matematické kalkulace, geografické aspekty, práce s cizojazyčnými texty atd.).
dcterms:title
Návrh školního projektu: počítačová ekologie Proposal Of The Class Project: Computer Ecology. Proposal Of The Class Project: Computer Ecology.
skos:prefLabel
Proposal Of The Class Project: Computer Ecology. Návrh školního projektu: počítačová ekologie Proposal Of The Class Project: Computer Ecology.
skos:notation
RIV/62690094:18440/08:00002281!RIV09-GA0-18440___
n3:aktivita
n8:P
n3:aktivity
P(GA406/05/0188)
n3:dodaniDat
n18:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n15:4851072 n15:8637695 n15:5380472
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
390544
n3:idVysledku
RIV/62690094:18440/08:00002281
n3:jazykVysledku
n21:eng
n3:klicovaSlova
class Project; %22Computer Ecology%22; science education; electronic waste; experimental activities and opinions of students.
n3:klicoveSlovo
n6:class%20Project n6:%2522Computer%20Ecology%2522 n6:electronic%20waste n6:experimental%20activities%20and%20opinions%20of%20students. n6:science%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[97BE424A3AB8]
n3:mistoKonaniAkce
Portorož, Slovisko
n3:mistoVydani
Ljubljana
n3:nazevZdroje
Technical creativity in school´s curricula with the form of project learning %22 From idea to the product%22
n3:obor
n20:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n10:GA406%2F05%2F0188
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2008
n3:tvurceVysledku
Cyrus, Pavel Bílek, Martin Slabý, Antonín Opatrný, Pavel
n3:typAkce
n17:EUR
n3:zahajeniAkce
2008-01-01+01:00
s:numberOfPages
6
n12:hasPublisher
Somaru
n7:isbn
978-961-6728-01-0
n5:organizacniJednotka
18440