This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00002116%21RIV08-MSM-18440___/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00002116%21RIV08-MSM-18440___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
The article presents selected results of the research %22Description and analysis of conditions of education of children with special needs in primary school%22. Research was realized by The Departement of primary and preprimary education (Faculty of Education, University of Hradec Kralove) in 2005. This article testifies to teaching in special education and competences of the primary education teachers. The research sample consisted of 142 teachers and the results were processed by standard mathematical-statistical methods. There were compared e.g. teaching conditions of an integrated pupil with learning disabilities or mental handicap, conditions for further education of teachers, using ICT. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky výzkumu %22Deskripce a analýza podmínek vzdělávání žáků se speciálními potřebami na 1. stupni ZŠ%22 realizovaném Ústavem primární a preprimární edukace PdF UHK v roce 2005, které vypovídají o speciálně-pedagogických kompetencích učitelů běžných škol. Výzkumný soubor sestával ze 142 učitelů a výsledky byly zpracovány standardními matematicko-statistickými postupy. Srovnávány byly např. podmínky učitelů s integrovaným žákem se SPU a mentální retardací, podmínky pro vzdělávání učitelů, využívání ICT. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky výzkumu %22Deskripce a analýza podmínek vzdělávání žáků se speciálními potřebami na 1. stupni ZŠ%22 realizovaném Ústavem primární a preprimární edukace PdF UHK v roce 2005, které vypovídají o speciálně-pedagogických kompetencích učitelů běžných škol. Výzkumný soubor sestával ze 142 učitelů a výsledky byly zpracovány standardními matematicko-statistickými postupy. Srovnávány byly např. podmínky učitelů s integrovaným žákem se SPU a mentální retardací, podmínky pro vzdělávání učitelů, využívání ICT.
dcterms:title
The conditions for the development of competences in special education of the primary education teachers (the results of research). Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu). Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu).
skos:prefLabel
Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu). Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu). The conditions for the development of competences in special education of the primary education teachers (the results of research).
skos:notation
RIV/62690094:18440/07:00002116!RIV08-MSM-18440___
n3:strany
95-99
n3:aktivita
n4:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n9:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n14:6284744 n14:1926071
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
441745
n3:idVysledku
RIV/62690094:18440/07:00002116
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
teachers education; special education; professional competencies; descriptive research
n3:klicoveSlovo
n12:teachers%20education n12:professional%20competencies n12:descriptive%20research n12:special%20education
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[72D595067434]
n3:nazevZdroje
ACTA HUMANICA
n3:obor
n6:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2007
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Havigerová, Jana Marie Zikl, Pavel
s:issn
1336-5126
s:numberOfPages
4
n13:organizacniJednotka
18440