This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62690094%3A18440%2F00%3A5818%21RIV%2F2001%2FMSM%2F184401%2FN/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62690094%3A18440%2F00%3A5818%21RIV%2F2001%2FMSM%2F184401%2FN
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
V příspěvku je pojednáno o historických souvislostech vývoje chemie jako vědy a předmětu vyučování ve vztahu k formování didaktiky chemie jako interdeisciplinárního vědního oboru. Popsány jsou důsledky tvorby prvních učebnic chemie a snah o zavedení chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na různých úrovních školských systémů. Analyzován je způsob výuky chemie v Německu, v Anglii, ve Francii, v USA a v Rusku, který potvrzuje oprávněnost samostatně rozvíjeného vědního oboru - didaktiky chemie. Historical relations of the development of chemistry as a science and a technig subject on one hand and the formation of didactics of chemistry as an interdisciplinary science branch on the other are dealt with in the paper. The consequences are described of the formation of first chemistry textbooks and efforts at introducing chemistry as a general education subject at different levels of education systems. The analysis of chemical teaching in Germany,England, France, USA and Russia confirms the raison d`etre of an independently developed science branch - didactics of chemistry.
dcterms:title
Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy The Development of Chemical Education in Connection with the Development of chemistry as a Science
skos:prefLabel
The Development of Chemical Education in Connection with the Development of chemistry as a Science Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy
skos:notation
RIV/62690094:18440/00:5818!RIV/2001/MSM/184401/N
n3:strany
1125
n3:aktivita
n15:Z
n3:aktivity
Z(MSM 184500002)
n3:cisloPeriodika
12
n3:dodaniDat
n7:2001
n3:domaciTvurceVysledku
Bílek, Martin
n3:druhVysledku
n9:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
732217
n3:idVysledku
RIV/62690094:18440/00:5818
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
chemistry education;histori of chemistry;methodology of chemistry and chemistry education
n3:klicoveSlovo
n4:methodology%20of%20chemistry%20and%20chemistry%20education n4:histori%20of%20chemistry n4:chemistry%20education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[8F2333C77B7D]
n3:nazevZdroje
Chemické listy
n3:obor
n14:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2000
n3:svazekPeriodika
94
n3:tvurceVysledku
Bílek, Martin Hellberg, Jindřich
n3:zamer
n8:MSM%20184500002
s:issn
0009-2770
s:numberOfPages
7
n16:organizacniJednotka
18440