This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877%21RIV14-MSM-43670___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877%21RIV14-MSM-43670___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávací a profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr dat proběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch. Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávací a profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr dat proběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch. An empirically oriented study focused on mapping the views of pupils of secondary technical schools and vocational schools on education and its influence on future jobs, life satisfaction and success. It also evaluates the perceived importance of congruence between the chosen educational and career path and the student's interests. The research was conducted via questionnaires for students in their final year of upper-secondary school with the school-leaving examination (n = 244) and in programs with an apprenticeship certificate (n = 198). Data collection was carried out in 2011 at 20 secondary schools in Prague, the Usti nad Labem region, the Moravian-Silesian region, and the Pilsen region. The performed analyses show that respondents attribute relatively high importance to the areas evaluated. These findings are positive, because the variables investigated are reflected in educational and career decisions, which may have a secondary effect on life satisfaction and personal success.
dcterms:title
Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch
skos:prefLabel
Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success
skos:notation
RIV/62156489:43670/13:00209877!RIV14-MSM-43670___
n12:predkladatel
n19:orjk%3A43670
n5:aktivita
n8:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n7:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n18:5282578
n5:druhVysledku
n20:C
n5:duvernostUdaju
n14:S
n5:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
96779
n5:idVysledku
RIV/62156489:43670/13:00209877
n5:jazykVysledku
n17:cze
n5:klicovaSlova
profession; life satisfaction; life success
n5:klicoveSlovo
n11:life%20success n11:life%20satisfaction n11:profession
n5:kontrolniKodProRIV
[1428B6398C46]
n5:mistoVydani
Brno
n5:nazevZdroje
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
n5:obor
n10:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetStranKnihy
314
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n7:2013
n5:tvurceVysledku
Hlaďo, Petr
s:numberOfPages
14
n16:hasPublisher
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
n13:isbn
978-80-7375-918-6
n4:organizacniJednotka
43670