This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00194183%21RIV13-TA0-43410___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00194183%21RIV13-TA0-43410___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek. V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek. The authors want to draw attention to the problematic use of the results of static load tests to determine the degree of soil compaction and the use it as the evaluation criteria for the earth work quality. Claims are illustrated on the example of the results of cyclic load testing. It is recommended the use of direct methods for testing the degree of soil compaction, if technically possible. It is appropriate to set clear rules for the use of the modulus from the static load testing when revising CSN 72 1006 as well.
dcterms:title
Load Test for Road Structures Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
skos:prefLabel
Load Test for Road Structures Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
skos:notation
RIV/62156489:43410/12:00194183!RIV13-TA0-43410___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A43410
n3:aktivita
n7:P
n3:aktivity
P(TA01020326)
n3:dodaniDat
n6:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n17:4118189 n17:9070192
n3:druhVysledku
n22:D
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
182050
n3:idVysledku
RIV/62156489:43410/12:00194183
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
CBR California bearing ratio; cyclic loading; degree of soil compaction
n3:klicoveSlovo
n5:CBR%20California%20bearing%20ratio n5:degree%20of%20soil%20compaction n5:cyclic%20loading
n3:kontrolniKodProRIV
[66B48C1F6323]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Zakládání staveb Brno 2012
n3:obor
n19:JN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n14:TA01020326
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2012
n3:tvurceVysledku
Kozumplíková, Alice Ševelová, Lenka Hauser, Jaroslav
n3:typAkce
n21:CST
n3:zahajeniAkce
2012-01-01+01:00
s:numberOfPages
5
n8:hasPublisher
Sdružení pro výstavbu silnic Praha
n20:isbn
978-80-86604-59-6
n15:organizacniJednotka
43410