This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213867%21RIV15-MSM-43210___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213867%21RIV15-MSM-43210___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Today's teachers tasks are varied at the university. Today, the teacher acts in a more diverse roles that require different talents and different pre-training. At the same time teacher's roles take place societal shift and changing understanding of the role of the teacher. The first task of the teacher is teaching. The teacher must teach students what they must know well and explain it to them, because many subjects cannot be taught, they need to understand that. It is necessary to combine the technical side of everything and explain and clarify. Today's teacher could be also tutor students, respectively should lead tutors as people who take care about a particular group of students, consult and practice with them the subject of their interest. Today's teacher should be a mentor, ie. counselor, teacher and master with a personal approach to students. As an experienced person leads students in a particular area, teaches them clearly, leads by example, according to his best life experiences. Today's teacher must be a scientist. %22Publish or perish%22 and the resulting phrase Impact Factor, Hirsch index, RIV and more are part of the daily teaching activities. Today's teacher must be a manager. Projects must be not only accepted but also must be administrated, managed, financed etc. Today's teacher is a teacher, researcher and manager in one person. Not everyone has the talent, experience and education for all three of these areas of activity. Yet all three of these tasks must cope with, like superman. Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit a objasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. %22Publish or perish%22 a vyplývající slovní spojení Impact factor, Hirschův index, RIV a další jsou součástí denní učitelské činnosti. Dnešní učitel musí být manažer. Projekty je třeba nejen získat, ale také je nutné zvládnou veškerou administrativu, výběrová řízení, finanční toky a další činnosti vyžaduje kvalitní manažerskou činnost. Dnešní učitel je učitel, vědec a manažer v jedné osobě. Přitom ne každý má nadání, zkušenosti a vzdělání pro všechny tři zmíněné oblasti činnosti. Přesto všechny tyto tři úkoly musí zvládat, podobně jako superman. Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit a objasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. %22Publish or perish%22 a vyplývající slovní spojení Impact factor, Hirschův index, RIV a další jsou součástí denní učitelské činnosti. Dnešní učitel musí být manažer. Projekty je třeba nejen získat, ale také je nutné zvládnou veškerou administrativu, výběrová řízení, finanční toky a další činnosti vyžaduje kvalitní manažerskou činnost. Dnešní učitel je učitel, vědec a manažer v jedné osobě. Přitom ne každý má nadání, zkušenosti a vzdělání pro všechny tři zmíněné oblasti činnosti. Přesto všechny tyto tři úkoly musí zvládat, podobně jako superman.
dcterms:title
Učitel či superman The teacher or superman Učitel či superman
skos:prefLabel
Učitel či superman Učitel či superman The teacher or superman
skos:notation
RIV/62156489:43210/14:00213867!RIV15-MSM-43210___
n4:aktivita
n10:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n12:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n18:6335020
n4:druhVysledku
n13:D
n4:duvernostUdaju
n6:S
n4:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
51680
n4:idVysledku
RIV/62156489:43210/14:00213867
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
teaching; science activity; management
n4:klicoveSlovo
n5:science%20activity n5:teaching n5:management
n4:kontrolniKodProRIV
[4F6796542AA0]
n4:mistoKonaniAkce
Luhačovice-Pozlovice, hotel Adamantino
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevZdroje
Informatika XXVII/2014
n4:obor
n9:JD
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n4:tvurceVysledku
Ždímal, Václav
n4:typAkce
n20:EUR
n4:zahajeniAkce
2014-01-20+01:00
s:numberOfPages
4
n11:hasPublisher
Vydavatelství MENDELU v Brně
n14:isbn
978-80-7509-126-0
n8:organizacniJednotka
43210